בית הדין הצבאי, מחוז שיפוט מרכז גזר היום (שלישי) את דינו של חייל צה"ל, לוחם ביחידה מובחרת אשר הורשע בכך שירה באקדחו בגמל בעת שנסע ברכב עם חברו ליחידה, בזמן שהשניים שהו בחופשה מהיחידה.

החייל הורשע בעבירות של שימוש בלתי חוקי בנשק והתעללות בבעל חיים. בית הדין גזר עליו עונש של 4 חודשי מאסר בפועל, עונש מאסר מותנה והורדה לדרגת טוראי. מדובר צה"ל נמסר כי "גזר הדין משקף את החומרה בה רואה צה"ל עבירה של התעללות בבעל חיים, במיוחד כאשר הדבר נעשה תוך שימוש בנשק צבאי".

על חייל נוסף שהיה עמו ברכב וצילם אותו במכשיר הסלולרי, נגזר עונש של חודשיים מאסר בפועל, לצד מאסר מותנה והורדה לדרגת טוראי.
גורם בצה"ל הוסיף כי העונש של החייל השני נגזר במסגרת הסדר טיעון. באי כוחו של החייל מטעם הסנגוריה הצבאית, עו"ד סרן ליאור עייש ועו"ד סגן הילה קנטרוביץ', מסרו את תגובתם: "לאחר קריאת פסק הדין, אנו סבורים, בכל הכבוד, כי עונש המאסר הממושך שנגזר על מרשנו ובפרט הכתמתו ברישום פלילי ארוך שנים מחמירים עמו יתר על המידה".

עוד מסרו עורכי דינו: "החייל, מלח הארץ ולוחם מצטיין הכה על חטא בפני בית הדין, לקח אחריות מלאה והביע חרטה על מעשיו הרחוקים מלהעיד על אופיו. אנו סבורים, כי נכון היה לאמץ את דעת שופט המיעוט שביקש להטיל עונש של 60 ימי מאסר ולהימנע מהכתמתו של מרשנו ברישום פלילי מלא, בדומה לעונשו של שותפו למעשים".

הסנגוריה הצבאית צפויה לערער על גזר הדין ולעתור להסתפקות בעונש שיאפשר לחייל לחזור בהקדם לשירותו הצבאי ולהמשיך את השירות, בלא לתייגו כעבריין.