לפחות חמישה מקרים של כלבת התגלו בשבועות האחרונים בצפון הארץ. ביום שני האחרון חדר תן לחצר בית ביישוב מתת בגליל העליון, אך התן בחר להיכנס דווקא לחצר ביתו של פקח רשות הטבע והגנים ביישוב, אייל דרור. דרור, שראה את התן מחלון סלון ביתו ויצא אליו מהדלת לגינה, אמר ל"מעריב אונליין" שהתן נראה חולה ו"גרר רגליים ואגן אחורי". ומנסיונו הוא נראה נגוע בכלבת. הפקח הוא דרך את נשקו וירה בתן למוות.

היית בטוח שהוא חולה בכלבת?
"אני מכיר את חיות הבר הרבה שנים ועובד ברשות לשמורות הטבע והגנים כבר 39 שנים. אני יודע ומכיר את ההתנהגות שלהם וראיתי שהוא מוזר"

ירית בו?
"כן. העברתי אותו מייד לאחר מכן לוטרינר של משרד החקלאות והוא העביר אותו למכון הוטרינרי בבית דגן. שם עשו לו בדיקה והיום התקבלה תוצאה חיובית שהוא חולה בכלבת. העברנו מייד הודעה ברשת המקומית ויש אזהרה ממשרד הבריאות"
קיים נוהל פתיחה באש לתנים?  
"לפקחים יש אישור וסמכות לעשות מה שנדרש בחיות בר, גם לירות כשצריך"                                                      
אתה מחוסן לכלבת?
" חלקנו ברשות מחוסנים בחיסון מונע. גם אני מחוסן. פעם כבר נחשפתי לכלבת פעם קיבלתי חיסון מונע. אנחנו גם נבדקים פעם בשנתיים לרמת הנוגדנים שיש לנו בדם"
משרד הבריאות מבקש מכל מי שהיה במגע או שבעלי החיים שברשותו באו במגע  עם התן הנגוע ביישוב מתת וביישובים הסמוכים, או עם  בעל חיים משוטט לפנות ללשכת הבריאות הנפתית בעכו, בטלפון  04-9955138, או ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריו. לאחר שעות העבודה ובמהלך סוף השבוע יש לפנות למיון בבית חולים.

בעלי חיות מחמד מתבקשים ליצור קשר עם הווטרינר הרשותי,  לצורך וידוא מצב חיסון. משרד הבריאות מבקש להעביר את המידע על האירוע למטיילים והנופשים ביישובים ובמקומות סמוכים. הורים לילדים מתבקשים לברר עם ילדיהם באם היה במגע עם בעלי חיים חשודים ולפנות ללשכת הבריאות. משרד הבריאות מזכיר שוב למי שננשך או נשרט על ידי בעל חיים, לשטוף באופן מיידי את האזור במים זורמים וסבון, לחטא בחומרי חיטוי ולגשת ללשכת הבריאות לבדוק האם יש צורך בקבלת טיפול מונע נגד כלבת.

 תנו לחיות לחיות: "רגשות מעורבים לגבי הירי הזה" 


ממשרד רשות הגנים והטבע נמסר שירי בחיית בר החשודה כחולה בכלבת הוא נוהל שהוא חלק מפקודת "על פי פקודת הכלבת, פקחי רשות הטבע והגנים מוסמכים לטיפול בבעלי חיים החשוד כנגוע במחלת הכלבת" נמסר.

אתי אלטמן מעמותת תנו לחיות לחיות חולקת על ירי כשיטת טיפול בחיות החשודות כחולות וטוענת שאנשים נעשו קלים על ההדק: "מחלת הכלבת אומנם מסוכנת לבני אדם מצד אחד אבל לירות בבעל חיים זה דבר מאוד אכזרי. למזלו של השועל הזה לפחות ירו בו והוא מת במקום. הרבה פעמים יורים בבעליי חיים ולא פוגעים ואז בעלי החיים רצים ימים שלמים עם כדור גוף ומתים בייסורי תופת".

"יש לי רגשות מעורבים לגבי הסיפור הזה. בשום פנים ואופן לא מקובל בעיניי לירות בבעל חיים חי ונושם. היה אפשר ללכוד אותו, להביא אותו להסגר ולבדוק. יש יד קלה על ההדק והירי ממבצע ללא שום מחשבה. הכי פשוט: מוציאים אקדח, יורים ואחר כך בודקים. מה שמרגיע, במקרה של השועל הזה ששילם בחייו, זה שהוא אומנם חולה  ואולי זה שהוא מת מייד, מנע נשיכות של אחרים. בכל מקרה, אני מגנה ירי בבעלי חיים. אם השועל הזה היה מתגלה כבריא - הסיפור היה שונה. זה מה שעצוב".