קמפיין "השתולים" מגיע לתרבות. "תנועת אם תרצו" פרסמה היום (רביעי) דוח בו היא חושפת את האמנים, שלדבריה, חברים או קשורים קשר ישיר לארגונים המכונים על ידם "שתולים", ארגונים אשר מקבלים כספים ממדינות זרות ומהקרן החדשה לישראל.



בין היתר, ניתן למצוא ברשימה את השחקנית גילה אלמגור, המשמשת כחברת המועצה הציבורית של "בצלם", המחזאי יהושוע סובול, המשמש כחבר הוועד הציבורי של "יש דין", הזמר שאנן סטריט, החבר במועצה הבינלאומית של הקרן לישראל החדשה ושהקריא עדויות בערב של "שוברים שתיקה", הסופרים דוד גרוסמן ועמוס עוז, המשמשים כחברים במועצה הציבורית של "בצלם", העיתונאי גיא מרוז, המשמש כחבר המועצה הציבורית של הטלוויזיה החברתית ועוד.



הדו"ח נחשף לאחר קמפיין "השתולים" של "אם תרצו" שפורסם לפני כחודש ואשר עורר סערה רבה בעקבות הסרטון שהאשים את מנהלי ארגונים כמו "בצלם" ו"המוקד להגנת הפרט" בסיוע משפטי למחבלים.



קמפיין "שתולים באמנות" של "אם תרצו"
קמפיין "שתולים באמנות" של "אם תרצו"



מתן פלג מנכ"ל תנועת "אם תרצו", אמר כי "בכל פעם שנבחרי ציבור במדינת ישראל מנסים לממש את המשימה שהוטלה עליהם על ידי העם באופן הדמוקרטי והלגיטימי ביותר, אנו נתקלים במסע הכפשה אוטומטי מצד 'אנשי תרבות' המנסים לצייר עצמם כנאורים, מתקדמים וכ'יודעים טוב יותר' מכלל הציבור. פעם זה עמוס עוז, פעם זו גילה אלמגור או דויד גרוסמן. בסיבוב הנוכחי מול שרת התרבות ניצב בגאון יהושוע סובול. הבעיה היא שאותם אנשים משמיטים את העובדה שהם חברים בארגונים שתולים הפועלים במימון ממשלתי זר והקרן לישראל חדשה נגד מדינת ישראל".



לדבריו, "היות וחלה על הציבור הזכות המלאה לדעת את הפרטים הללו, נפרסם בימים הקרובים עשרות שמות של 'אנשי תרבות' החברים בארגונים שתולים למיניהם. אנחנו לא נאפשר לארגונים שתולים לזרות חול בעיני הציבור".