על רקע קידום הצעת חוק שתתנה תמיכה באמנות בהצהרת נאמנות, ספגה שרת התרבות והספורט מירי רגב קריאות בוז, אך גם מחיאות כפיים, מצד אמנים, כשעלתה הערב (רביעי) לבמה בתיאטרון הבימה בתל אביב בהצגת הבכורה של המחזמר "אוויטה". "לא אתן יד שהמדינה תיתן שתחתיה תתקיים פעילות שחותרת תחת הקביעה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית", אמרה השרה בנאומה.



רגב התייחסה לסערה שעוררה הצעת החוק שלה: "ביממה האחרונה סערו הרוחות בקרב האמנים והתקשורת בעקבות הצעת החוק שהגשתי ליועץ המשפטי לממשלה. אני מאמינה בהבחנה בין חופש הביטוי לחופש המימון. לא אתעסק בצנזורה או בתוכן כזה או אחר. לכל גוף יש, בשם חופש הביטוי, זכות לומר את דברו, על כל המשתמע מכך. עם זאת, לא אתן יד לכך שהמדינה תממן בשם חופש הביטוי פעילות שחותרת תחת קיומה כמדינה יהודית ודמוקרטית". 



כזכור, התיקון שמציעה שרת התרבות לחוק התקציב, שזכה לכותרת "נאמנות בתרבות", מבקש לשנות את האופן שבו מעניק משרד התרבות והספורט תמיכה למוסדות תרבות, ולשלול תקצוב מדינה ממי שיפגע בדגל המדינה או בסמלי המדינה או יבזה אותם, יסית לגזענות, לאלימות או טרור, יציין את יום העצמאות כיום אבל או ישלול את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.



לשרה רגב יחסים סוערים עם אמני ישראל לאחר שאמרה בראיון לעיתון את כי "ידעתי שעולם התרבות הוא כפוי טובה. לא בא לי לעבוד בשביל כפויי טובה. קפוץ תחת, צבוע וכפוי טובה ולא בא לי לעבוד בשבילם". לאחר מכן עצרה את תקציבי תיאטרון אל מידאן בחיפה והוציאה את הסרט "אל סף הפחד" מחוץ לתכניית פסטיבל הקולנוע בירושלים.



מוקדם יותר היום, פרסמה תנועת "אם תרצו", דוח בו היא חושפת את האמנים, שלדבריה, חברים או קשורים קשר ישיר לארגונים המכונים על ידם "שתולים", ארגונים אשר מקבלים כספים ממדינות זרות ומהקרן החדשה לישראל.



בין היתר, ניתן למצוא ברשימה את השחקנית גילה אלמגור, המשמשת כחברת המועצה הציבורית של "בצלם", המחזאי יהושוע סובול, המשמש כחבר הוועד הציבורי של "יש דין", הזמר שאנן סטריט, החבר במועצה הבינלאומית של הקרן לישראל החדשה ושהקריא עדויות בערב של "שוברים שתיקה", הסופרים דוד גרוסמן ועמוס עוז, המשמשים כחברים במועצה הציבורית של "בצלם", העיתונאי גיא מרוז, המשמש כחבר המועצה הציבורית של הטלוויזיה החברתית ועוד.



בעקבות הצעת החוק של רגב והדוח של "אם תרצו", פנה היום חבר הכנסת יואל חסון (המחנה ציוני) ליועץ המשפטי לממשלה בפנייה דחופה לבחינת הקשר ואופי שיתוף הפעולה בין שרת התרבות והספורט מירי רגב לארגון אם תרצו.



"באופן תמוה מאוד בחרו גם רגב וגם אם תרצו לצאת בקמפיינים 'נפרדים' בהפרש של שעות ספורות. ביקשתי מהיועמ"ש לברר את "צירוף המקרים" והאם הוא עומד בחוק ובנהלים", אמר חסון.