בעקבות קמפיין "השתולים" נגד אנשי התרבות שהעלתה היום (חמישי) תנועת "אם תרצו", עימת גבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" בין הבמאית אורנה בן דור, הנכללת ברשימה, לבין מנכ"ל "אם תרצו" מתן פלג. 




בשיחה אמר פלג כי "לקחנו אנשים שנמצאים במועצות ציבוריות של ארגוני קיצון כמו 'בצלם' ו'יש דין' ופשוט פרסמנו את זה. נקודת המוצא היא שלא הגיוני שכספי ציבור יממנו הצגות נגד חיילי צה"ל, הצגות שנכתבו על ידי מחבלים וסרטי נכבה. הם צריכים להיות מוצגים במקומות פרטיים אבל לא על ידי כספי ציבור. עם ישראל לא צריך לקחת חלק בזה. נראה לך שאתה צריך לממן הסתה נגד עצמך?"

"ברור שכן", ענה גזית, ופלג הגיב: "אז ניתן לציבור לשפוט. אם הציבור חושב שזה בסדר לממן הסתה נגד עצמו, אז בבקשה. אנחנו חושבים שזו תופעה של דה-לגיטימציה בתוך החברה הישראלית, בתקופה של טרור יומיומי. אני חושב שהציבור צריך לדעת את הדברים האלה. אני רוצה ליצור עין ואוזן ביקורתית אצל החברה הישראלית, שתדע שיהושע סובול, שתוקף את שרת התרבות, יושב במועצה הציבורית של ארגון 'יש דין'. 95% מהמימון של הארגון הזה מגיע ממשלות זרות והם מופיעים בבתי משפט למען משפחות של מחבלים".
הבמאית והיוצרת אורנה בן דור הגיבה ואמרה "לגבי ממשלות זרות, הכסף הזר שמממן את בנט ואת שרת המשפטים כבר נחשף. אבל יותר מדאיג אותי זה כשהצל כותב את הדברים האיומים שלו נגד השמאל בפייסבוק, והולך להרביץ למפגינים, זה פחות מפחיד, כי אתה יודע איפה לשים אותו. אבל אנשים שהם כל כך נפלאים בניסוח, ונראים נורמלים, אבל מוציאים קבוצת אנשים שהם השפיץ של האמנות והרוח הישראלית, ומסמנים אותם כאויבי המדינה, אנחנו במקום נורא ואיום. הותקפתי כבר על זה שהשוויתי את מצבנו לגרמניה בתקופה שלפני עליית הנאציזם, לפני הפיתרון הסופי. אנחנו הולכים ערב בצד אגודל בדיוק לתוך הדבר הזה. הם הגבלסים החדשים".
בן-דור הוסיפה ואמרה "פרימו לוי כתב על רוח האדם, שאנחנו יכולים לעבור תלאות איומות, עינויים איומים, גם את 'אם תרצו' וגם את בנט ואת כולן, אבל את רוח האדם אי אפשר לקחת. ורוח האדם זה תרבות ואמנות. בארצות הברית השכילו לומר שאני אמות כדי לתת לך להגיד את דברך, איך במדינת ישראל, במקום שאנחנו נמצאים, אם אנחנו לא עוצרים את הדבר הזה, אנחנו בתוך פאשיזם אמיתי וקיצוני".
ערך: אסף נבו