האלוף יואב פולי מרדכי, מתאם הפעולות בשטחים, שלח מסר מאיים לכיוון רצועת עזה בפעם שנייה השבוע. היום (חמישי) על רקע התמוטטות של מנהרת טרור ברצועה וחשש כבד כי המנהרות נחפרות מחדש, התראיין הערב המתפ"ש לסוכנות מען והעביר מסר חד וברור לרצועת עזה, לחמאס ולתושבים. "חמאס מנצל את ההקלות לתושבים שהתאפשר להם להיכנס לגדה ולישראל לצורך טרור" אמר המתפ"ש. "אין לנו רצון להקשות על התושבים אבל חמאס מנצל את המצב והתושבים ישלמו מחיר כבד. המצב יאלץ את ישראל לשקול מחדש את מדיניותה".



האלוף מרדכי הצהיר כי ישראל הכניסה לרצועת עזה מאז המלחמה ב- 2014 ועד היום 3.300 מליון טון תשומות בניה והנפיקה 100 אלף היתרים לתושבי עזה. עוד אמר האלוף מרדכי כי ישראל הקלה על הכנסת תשומות בנייה לרצועת עזה לשיקום ובניית 330 מזמים במימון בינלאומיים לדיור וכבישים, שיקום 106,300 בתים, בניה מחדש של 4180 בתים שנהרסו כליל.



בנוסף ישראל מאפשרת יצוא מרצע לגדה ישראל והעולם של ירקות דגים וברזל. מאז מבצע צוק איתן ישראל עצרה מספר תושבים במעבר ארז שהבריחו אמצעי לחימה וחומרים אסורים לשימוש הזרוע הצבאית של החמאס ובהם אזרח אחד בן 50. חולה סרטן שיצא לטיפולים שנעצר וברשותו דיסק-און-קי לשימוש חמאס בשכם ואזרח נוסף ממחנה הפליטים שאטי שנעצר לאחר שתאם העברת סחורה לחמאס עם היתר שקיבל. אזרח נוסף שנעצר, סוחר בן 59, בעל חברת הובלות שהעביר כספים לג'יהאד הפלסטיני בעזה.