ארגון "אם תרצו" התנצל על קמפיין "השתולים בתרבות" בעמוד הפייסבוק שלו, בפוסט שעליו חתום מנכ"ל הארגון מתן פלג. הארגון, שספג ביקורת רבה על הקמפיין מכל רחבי הקשת הפוליטית, פרסם פוסט שבו אמר כי "טעינו, העלנו פוסט שגוי בנושא מאוד חשוב ומהותי ודווקא מתוך כך היינו צריכים להקפיד הרבה יותר, לא היה 'קמפיין', ולא היו אמירות על 'בוגדים' שהדביקו לנו בתקשורת ומעולם לא אמרנו. אנחנו לוקחים אחריות מלאה ומבטיחים להמשיך לעבוד באמונה גדולה למען עם ישראל וחיילי צה"ל".

עם זאת, ארגון הימין לא פירט מה שגוי בכרזה והותיר ברשת אותה ואת רשימת האמנים ואנשי הרוח שצורפה אליה. בהודעה נוספת הבהיר הארגון כי הוא גאה בקמפיין "השתולים", שהופנה לארגוני זכויות אדם ושמאל, וכי ההבהרה התייחסה רק לפרסום האחרון.
 

חברים יקרים. אנחנו גאים בקמפיין השתולים ונמשיך בו. הוא חשף את מי שפוגע בחיילי צה"ל מתוך החברה הישראלית במימון זר. אבל...

Posted by ‎תנועת "אם תרצו" - בונים חברה ציונית‎ on Friday, January 29, 2016


הארגון פרסם ביום רביעי דוח ובו הוא חושף את האמנים, שלדבריו, חברים או קשורים קשר ישיר לארגונים המכונים על ידם "שתולים", ארגונים אשר מקבלים כספים ממדינות זרות ומהקרן החדשה לישראל.

עקב פרסום הקמפיין, מתחו בימין ביקורת נוקבת עליו. שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט כתב כי "הקמפיין נגד האמנים מביך, מיותר ומבזה". ח"כ יואב קיש (ליכוד), יוזם חוק השתולים, גם הוא ביקר את הקמפיין של ארגון הימין: "אני מתנגד לקמפיין הפרסונלי של אם תרצו. התנגדתי גם לקמפיין הפרסונלי הקודם. בין הדרך הזו לבין חוק השתולים בהובלתי אין שום קשר. לא אתן יד לסימון אנשים ספציפיים, זו אינה דרכי".
 
עוד הוסיף ח"כ יואב קיש: "בלי הסתה, בלי לרמוס אף אחד, נתווה את הדרך שלשמה נבחרנו בכל אותם מקומות שחששנו כל כך מלהתקרב אליהם. נאמר ת׳אמ״ת: תרבות, אקדמיה, משפט ותקשורת הם חלק מרכזי בחיינו והימין סוף סוף מוכן להשפיע גם בהם. קידום ומימוש מדיניות כן, קמפיין פרסונלי לא".


עמוס עוז, מופיע בדוח

יצאו מדעתם


יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, אמר בתגובה לקמפיין: "הקיצונים יצאו מדעתם. האב השכול שבנו נהרג במלחמת לבנון השנייה, דוד גרוסמן, ורבקה מיכאלי בוגדים? זה לא עניין של פוליטיקה. כל אדם הגון, ימני או שמאלני צריך לצאת נגד הקמפיין המכוער, המשסה, המפצל והאלים הזה". 
 
"האם השתגענו?", שאל לפיד והוסיף: "קמפיין השנאה של 'אם תרצו' וההסתה לאלימות בתוכו הם חציית קו אדום. זוהי שעת מבחן. דווקא עכשיו, כשהטרור מכה ברחובותינו, זה הזמן שבו חייב כל מי שמדינת ישראל חשובה לו להתייצב נגד ההסתה הפרועה הזאת. הטירוף צריך להיעצר".
 
בין היתר, ניתן למצוא ברשימה את השחקנית גילה אלמגור, המשמשת כחברת המועצה הציבורית של "בצלם", המחזאי יהושוע סובול, המשמש כחבר הוועד הציבורי של "יש דין", הזמר שאנן סטריט, החבר במועצה הבינלאומית של הקרן לישראל החדשה ושהקריא עדויות בערב של "שוברים שתיקה", הסופרים דוד גרוסמן ועמוס עוז, המשמשים כחברים במועצה הציבורית של "בצלם", העיתונאי גיא מרוז, המשמש כחבר המועצה הציבורית של הטלוויזיה החברתית ועוד. 
 
הדו"ח נחשף לאחר קמפיין "השתולים" של "אם תרצו" שפורסם לפני כחודש ואשר עורר סערה רבה בעקבות הסרטון שהאשים מנהלי ארגונים כמו "בצלם" ו"המוקד להגנת הפרט" בסיוע משפטי למחבלים.

מסע הכפשה


מתן פלג, מנכ"ל תנועת "אם תרצו", אמר אז כי "בכל פעם שנבחרי ציבור במדינת ישראל מנסים לממש את המשימה שהוטלה עליהם על ידי העם באופן הדמוקרטי והלגיטימי ביותר, אנו נתקלים במסע הכפשה אוטומטי מצד 'אנשי תרבות' המנסים לצייר עצמם כנאורים, מתקדמים וכ'יודעים טוב יותר' מכלל הציבור. פעם זה עמוס עוז, פעם זו גילה אלמגור או דויד גרוסמן. בסיבוב הנוכחי מול שרת התרבות ניצב בגאון יהושוע סובול. הבעיה היא שאותם אנשים משמיטים את העובדה שהם חברים בארגונים שתולים הפועלים במימון ממשלתי זר והקרן לישראל חדשה נגד מדינת ישראל".
 
לדבריו, "היות וחלה על הציבור הזכות המלאה לדעת את הפרטים הללו, נפרסם בימים הקרובים עשרות שמות של 'אנשי תרבות' החברים בארגונים שתולים למיניהם. אנחנו לא נאפשר לארגונים שתולים לזרות חול בעיני הציבור".