פינוי בינוי הוא אחד האמצעים העיקריים לפתור את בעיות מחזור הקרקע לבניה במרכזי הערים המבוססות. עם זאת, ביצוע הפרויקטים נתקל בבעיות רבות, במיוחד לנוכח העובדה שבעלי הדירות שמיועדות להריסה הם בדרך כלל אנשים מבוגרים.



בני הגיל השלישי נרתעים בגיל זה לעבור דירה פעמיים - פעם בעבור ההריסה של הבניין הישן ופעם נוספת לבניין החדש. בפרויקטים גדולים כמו זה של "מישהב" בגבול תל אביב - גבעתיים היזם מציע לדיירים לעבור מיד לדירה חדשה.
 
בעיה נוספת שצצה במהלך ביצוע הפרויקט: במבנים הישנים המיועדים להריסה, מס הוועד נמוך ועומד על כ-100 שקל לחודש. במבנים החדשים, מס הוועד הרבה יותר גבוה ויכול להגיע ל-500 שקל לחודש ויותר שכן במבנים החדשים יש מעלית ויש חברות ניהול - עלות שלא תמיד הפנסיונרים יכולים לעמוד בה. נדמה כי עיריית בת ים מצאה תשובה לסוגיה - והיא מחייבת את היזמים של פינוי בינוי לסבסד את דמי מס הוועד לכלל הדיירים בפרויקט, כשעבור דיירים מעל לגיל 70 הסבסוד יהיה מלא. רפורמה זו מתבצעת כבר עכשיו בפרויקט פינוי בינוי ברחוב הרצל פינת ביאליק בעיר.

עו"ד גיא פרבמן, מומחה למקרקעין, שליווה את הדיירים בעט התהליך סיפר ל"מעריב אונליין": "הסכם סבסוד דמי הניהול הוא תקדימי ופורץ דרך בתחום ההתחדשות העירונית בישראל. צריך לקבוע הוראה מפורשת לפיה יינתן סבסוד דמי הניהול בפרויקטים של פינוי בינוי. חשוב לזכור שבדרך כלל פרויקטים של פינוי בינוי הינם באזורים שבה האוכלוסייה היא מוחלשת ובעלת מעמד סוציו-אקונומי נמוך ולכן סבסוד דמי הניהול על ידי היזמים לאוכלוסייה המבוגרת שאמורה לחזור לדירות החדשות חשובה כל כך".