מחר (שני) יסיים יהודה וינשטיין קדנציה של שש שנים באחד התפקידים החזקים והמשפיעים במדינה ויפנה את כיסא היועץ המשפטי לממשלה. בצהריים ייערך בלשכת עורכי הדין בירושלים טקס רשמי שבו ייכנס לתפקיד אביחי מנדלבליט, מי שהיה עד לא מזמן מזכיר הממשלה ושמינויו עורר סערה.



וינשטיין נכנס לתפקידו לפני שש שנים בדיוק. הוא החליף בתפקיד את שופט בית המשפט העליון כיום, מני מזוז, והגיע דווקא מעולם הסנגוריה הפלילית. אומנם בתחילת דרכו שימש תובע, פרקליט וסגן בכיר לפרקליט מחוז מרכז, אולם לתפקיד הגיע לאחר שעמד בראש משרד עורכי דין פרטי וייצג נאשמים וחשודים בעבירות צווארון לבן. בין היתר שימש כסנגורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.



בתקופתו כיועץ המשפטי לממשלה נדרש מטבע הדברים ללא מעט פרשות פליליות הנוגעות למלחמה בשחיתות; בין היתר בתיק הרב הראשי לשעבר יונה מצגר, בתיק השר לשעבר בנימין בן אליעזר, בפרשת ישראל ביתנו, בפרשות השונות הנוגעות לקצינים בכירים במשטרה ובהעמדה לדין של ראשי עיריות ובכירים ברשויות המקומיות.



בתיק ח"כ אביגדור ליברמן קיבל וינשטיין החלטה לגנוז את מרבית החשדות והורה להעמידו לדין רק בפרשת השגריר, משפט שהסתיים בזיכוי מהדהד. מדובר בצעד שעורר לא מעט ביקורת, בעיקר נוכח עיתוי קבלת ההחלטה, זמן קצר לפני הבחירות לכנסת ב־2013. בענייניו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, נמנע וינשטיין מלעסוק, בשל העובדה שייצג אותו בעבר בתחום הפרטי.



גם בתחום המדיני היו ידיו של וינשטיין מלאות עבודה, בין היתר בהחלטות על פינוי מאחזים בלתי חוקיים בשטחים דוגמת מגרון והאולפנה בבית אל. מעורבותו בהחלטות אלה הביאה עליו ביקורת רבה ואיומים, והוצמדה לו אבטחה. הוא התנגד לחקיקת חוקים הנותנים עדיפות למשרתים בצה"ל בטענה כי הם יוצרים אפליה, אבל למרות התנגדותו אישרה הממשלה את חוק "זכויות התורמים למדינה".



פרשה גדולה שהעסיקה את וינשטיין במרבית הקדנציה שלו היא פרשת הרפז, שבמסגרתה נמתחה עליו ביקורת בשל הסחבת שגרמה עינוי דין לחשודים.


אחת ההחלטות האחרונות שלו בתפקיד, שהתקבלה בשבוע שעבר, הייתה לסגור את תיק החקירה נגד כל החשודים, למעט בועז הרפז. להחלטה צירף וינשטיין דוח עב כרס, שסקר את כל שלבי הפרשה והתקבל בדעות חלוקות.



עם זאת, וינשטיין יכול להגיד לעצמו כי לפחות בפרשה זו הוא "ניקה את השולחן" טרם עזיבתו את התפקיד. לעומת זאת, את תיק ביביטורס, העוסק בנסיעותיו של ראש הממשלה, הוא משאיר למחליפו.