נגיף הזיקה אשר מתפשט באמריקה הדרומית מעורר בהלה ברחבי העולם. המחלה שמתגלה לרוב אצל נשים הרות, פוגעת בהתפתחותו של העובר כראוי במהלך חודשי ההיריון. מהי הדרך היעילה להתגוננות נגד הנגיף ומה לעשות במידה ונדבקים? תשובות לשאלות החשובות.

 

כיצד מתפשט הנגיף?


באמצעות עקיצת יתוש ה־Aedes albopictus או יתוש הנמר האסייתי שנמצאים גם במקומות שאינם בארצות הנגועות. בעונות החמות עלול הנגיף להתפשט בכל ארץ שחיים בה היתושים הללו. ההתפשטות נעשית רק באמצעות מטיילים שנדבקו בארץ שבה שכיח הנגיף ושבו איתו לארצותיהם.



כיצד אפשר להתגונן מפניו?
מאחר שאין טיפול במחלה או חיסון נגדה, הדרך היחידה להתגונן היא להימנע מנסיעה לאזורים שבהם הנגיף פעיל. אם בכל זאת נוסעים לארצות אלה, ארגון ה־CDC ממליץ לנקוט מרב אמצעי הזהירות מפני עקיצות, ובהם שימוש במשחות דוחות יתושים, לבישת בגדים ארוכים ועבים שיכולים לחסום עקיצות יתושים ושינה בחדר סגור וממוזג עם מיזוג אוויר בחברת אנשים נוספים. נוסף לכך מומלץ לא להסתובב בחוץ בשעות הבוקר המוקדמות ובשעות בין ערביים, שהן שעות הפעילות של היתושות הנקבות, שהן אלה שעוקצות.



איך מונעים העברת הנגיף כשנדבקים?
אם נדבקתם בנגיף הזיקה תוכלו לעצור את ההפצה שלו בכך שתימנעו לגמרי מעקיצות יתושים, כדי שהם לא יוכלו להעביר את הנגיף לאדם אחר. כמו כן יש לשמור על כל הפתחים בבית או בחדר במלון אם אתם שוהים בחו"ל - אטומים לכניסת יתושים.