שלושת הפצועים בפיגוע הירי שארע היום במחסום צה"ל ליד בית אל, הם חיילי צה"ל, כך הותר לפרסום. הודעה נמסרה למשפחותיהם. השלושה נפצעו באורח קשה, בינוני וקל ופונו לבתי החולים בירושלים. מבית החולים שערי צדק נמסר כי הפצוע קשה שפונה אליו הוכנס לחדר ניתוח. מבית החולים הדסה הר הצופים נמסר כי הניתוח של הפצוע בן ה-31 שהגיע במצב בינוני עד קשה, מעורפל, עם פצעי ירי בבטן ובגפיים, הסתיים בהצלחה והוא מתאושש ביחידה לטיפול נמרץ. הפצוע בן ה-20 במצב קל, עם פצע ירי ביד, מאושפז בבית החולים להמשך טיפול.



מתחקיר ראשוני, עולה כי המחבל, שוטר פלסטיני בשם אמג'ד ג'אסר עווד אבו עומר (34), שעבד במנגנון הביטחון של הרשות הפלסטינית בתור מאבטח ונהג של התובע הכללי ברמאללה. הוא הגיע ככל הנראה למקום ברכב פלסטיני, פרק וירה לעבר הנוכחים במקום. הוא נורה וחוסל על ידי כוח צה"ל במקום.



"בא בעקבות חללינו עליהם השלום"


אתמול כתב המחבל בעמוד הפייסבוק שלו
: "כל יום אנחנו שומעים בחדשות על מוות. סלחו לי, אולי אני הבא בתור". היום הוא כתב כי "בארץ הזאת ראוי לחיות, אך למרבה הצער אני לא רואה דבר המצדיק את החיים כל עוד הכיבוש מאפיל על נפשותינו והורג את אחינו ואחיותינו, חללינו עליהם השלום. אתם הראשונים ואנו בעזרת האל באים בעקבותיכם". 



המחבל אמג'ד ג'אסר עווד אבו עומר
המחבל אמג'ד ג'אסר עווד אבו עומר



מנכ"ל מד"א, אלי בין אמר כי "שלושה פצועים, אחד מהם נורה בצוואר, השני ירוי בירכו. פצוע נוסף נפצע בגפיו התחתונות, ומצבו קל" הפצועים פונו לבית החולים בירושלים. פצוע קשה עם פצע ירי בפלג גופו עליון, פצוע נוסף באורח בינוני עד קשה עם פצע ירי בגפיים ופצוע שלישי באורח קל עם פצע ירי בגפיים. הפצוע באורח קשה פונה לבית החולים הדסה עין כרם, הפצוע בינוני עד קשה פונה לבית החולים שערי צדק והפצוע באורח קל פונה לבית החולים הדסה הר הצופים.



חובש רפואת חירום במד"א אלעד שלי שהגיע ראשון למקום סיפר: "סמוך למחסום ראינו שלושה פצועים צעירים, הם היו בהכרה מלאה, אחד סבל מפצע ירי בפלג גופו העליון, השני בפלג גופו התחתון והשלישי עם פציעה בגפיים. המטרה שלנו הייתה להביא אותם לחדר ניתוח בבית החולים כמה שיותר מהר. העלינו אותם מיד לאמבולנסים בסיוע כוח רפואה של צה"ל שהיה במקום ונתן טיפול רפואי ראשוני ותוך כדי פינוי לבית חולים הענקנו טיפול רפואי מציל חיים".



זירת פיגוע הירי ליד בית אל. צילום: רבש"צ בית אל רפי אלוש
זירת פיגוע הירי ליד בית אל. צילום: רבש"צ בית אל רפי אלוש



ממועצת בית אל נמסר: "המועצה רואה בחומרה את העובדה שהמפגע היום הוא איש כוחות הביטחון הפלסטיני. אנו מחזקים את ידי צה"ל במלחמתו בטרור וקוראים לצבא לסגור את כביש ביתין ולמנוע מעבר פלסטינים במחסום. זוהי היציאה היחידה שלנו מבית אל וחיי תושבינו קודמים לאיכות חייהם של הפלסטינים. אנו דורשים מהדרג המדיני להילחם בהסתה בתקשורת הפלסטינית, כדי להפחית את המוטיבציה לפיגועים".



האירוע הבוקר ממשיך את גל הטרור לאחר פיגוע הדקירה שהתרחש אמש בשער שכם בירושלים, בו נפצע נער כבן 17 באורח קל. צעיר כבן 17 נפצע אתמול בפיגוע דקירה שאירע בשער שכם בירושלים. לאחר הסריקות נרחבות של כוחות הביטחון נעצרו שני פלסטינים קטינים תושבי מזרח ירושלים, החשודים במעשה. השניים הועברו למרחב דוד לבירור מעורבותם באירוע. במהלך האירוע, שני צעירים יהודים יצאו מהכותל דרך שער שכם, וכשהגיעו למדרגות הותקפו על ידי שני קטינים. אחד מהם, בן ה-17, נדקר בגבו. את השני לא הצליחו לדקור והוא רץ לתוך שער שכם והזעיק את השוטרים.