המחבל שביצע את פיגוע הירי היום (ראשון) סמוך לבית אל בו נפצעו שלושה בני אדם הוא שוטר פלסטיני, אמג'ד ג'אסר עווד אבו עומר (34), שעובד במנגנון הביטחון של הרשות הפלסטינית בתור מאבטח ונהג של התובע הכללי ברמאללה.



אתמול כתב המחבל בעמוד הפייסבוק שלו: "כל יום אנחנו שומעים בחדשות על מוות. סלחו לי, אולי אני הבא בתור". היום הוא כתב כי "בארץ הזאת ראוי לחיות, אך למרבה הצער אני לא רואה דבר המצדיק את החיים כל עוד הכיבוש מאפיל על נפשותינו והורג את אחינו ואחיותינו, חללינו עליהם השלום. אתם הראשונים ואנו בעזרת האל באים בעקבותיכם".



כזכור, שלושה בני אדם נפצעו באורח קשה, בינוני עד קשה וקל, בפיגוע ירי במחסום צה"ל "פוקוס" באזור בית אל, סמוך לרמאללה. המחבל היורה נורה וחוסל על ידי כוח צה"ל במקום. המחבל הגיע למקום ברכב פלסטיני, פרק וירה לעבר הנוכחים במקום. חובשים ופאראמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל העניקו טיפול רפואי לפצועים.



חובש רפואת חירום במד"א אלעד שלי שהגיע ראשון למקום סיפר: "סמוך למחסום ראינו שלושה פצועים צעירים, הם היו בהכרה מלאה, אחד סבל מפצע ירי בפלג גופו העליון, השני בפלג גופו התחתון והשלישי עם פציעה בגפיים. המטרה שלנו הייתה להביא אותם לחדר ניתוח בבית החולים כמה שיותר מהר. העלנו אותם מיד לאמבולנסים בסיוע כוח רפואה של צה"ל שהיה במקום ונתן טיפול רפואי ראשוני ותוך כדי פינוי לבית חולים הענקנו טיפול רפואי מציל חיים".



מנהלת בית החולים הדסה הר הצופים, ד"ר אסנת לבציון קורח אמרה כי "לבית החולים הגיעו שני פצועים מאירוע ירי, בחור בן 20 ובחור בן 31, הפצוע קל. אחד מהם עם פציעת ירי ביד, הגיע בהכרה מלאה, השני, פצוע קשה, עם פגיעה בבטן מעורפל הכרה, הוא נכנס לחדר הניתוח ומקווים שהוא לא בסכנת חיים".



זירת פיגוע הירי במחסום ליד בית אל. צילום: רבש"צ בית אל רפי אלוש
זירת פיגוע הירי במחסום ליד בית אל. צילום: רבש"צ בית אל רפי אלוש



האירוע הבוקר ממשיך את גל הטרור לאחר פיגוע הדקירה שהתרחש אמש בשער שכם בירושלים, בו נפצע נער כבן 17 באורח קל. צעיר כבן 17 נפצע אתמול בפיגוע דקירה שאירע בשער שכם בירושלים. לאחר הסריקות נרחבות של כוחות הביטחון נעצרו שני פלסטינים קטינים תושבי מזרח ירושלים, החשודים במעשה. השניים הועברו למרחב דוד לבירור מעורבותם באירוע. במהלך האירוע, שני צעירים יהודים יצאו מהכותל דרך שער שכם, וכשהגיעו למדרגות הותקפו על ידי שני קטינים. אחד מהם, בן ה-17, נדקר בגבו. את השני לא הצליחו לדקור והוא רץ לתוך שער שכם והזעיק את השוטרים.