הזוגיות היא האתגר הגדול ביותר בימינו. קשה מאוד להשיג אותה, ועוד יותר קשה לשמור עליה. בדור שבו כולנו מחפשים לממש את עצמנו ולמצות את הפוטנציאל הטמון בנו, קשה לנו לוותר ולהקריב מעצמנו אפילו למען זוגיות נכספת. ומה לעשות, אין זוגיות בלא ויתור והקרבה. עכשיו תוסיפו למשוואה זוגיות ברוכת ילדים, ותבינו את גודל האתגר.
 
זוגיות אמיתית אמורה להיות מושתתת על שוויון בנטל. בני הזוג אמורים לשאת שווה בשווה במשימת ניהול הבית וגידול הילדים. אבל כשאני מתבונן לרגע בזוגיות שלי ושל רבים מחברי, אני מוצא חוסר צדק וחוסר איזון משווע. בעוד צד אחד מבני הזוג עסוק רוב היום בפעילות ציבורית, מסירת שיעורים והרצאות, התנדבות קהילתית, ארגון אירועים ועוד, הרי שהצד האחר עסוק רוב הזמן בקניות, הסעות, מקלחות והשכבות. זה ממש לא הוגן.
 
חוסר הצדק מחמיר עוד יותר כאשר אותו בן זוג, העוסק בצורכי ציבור, מחליט פתאום לנסוע לסוף שבוע של השתלמות מקצועית בחו"ל, ומותיר את בן הזוג האחר לנפשו, לבד בבית, עם כל הילדים.
 

כן, הבנתם נכון. אני מתכוון לאשתי היקרה. זאת שעסוקה מבוקר עד ערב בשיעורים והרצאות, הדרכת כלות ולימוד בחברותות, ארגון מעגלי נשים ופעילות בגני הילדים, ובין לבין היא מספיקה גם להפיק שבתות ברמה עולמית עם שולחן עמוס אורחים, ולהיות אוזן קשבת ומייעצת לנשות הקהילה ולחברות.
 
כעת, אם כל זה לא מספיק, היא משאירה אותי לבד בבית, עם כל הילדים על הראש, כשהיא טסה לכנס העולמי של שלוחות חב"ד, הנערך היום בחצרו של הרבי בניו יורק, לרגל יום כ"ב שבט, יום פטירתה של הרבנית חיה מושקא, רעייתו של הרבי מליובאוויטש.
 
אז קודם כל, אשתי היקרה, אם במקרה יוצא לך לקרוא את הטור הזה, את יכולה להיות לגמרי רגועה. אצלנו הכל בסדר. מסתבר שיש משהו יפה בכביסה שיוצאת כולה בגוון ורוד, כמו גם טעם מיוחד של קציצות שרופות. אבל אם לא אכפת לך, תגלי לי בבקשה איפה את מחביאה את מקל הקסמים הזה, זה שאת מנופפת בו פעם אחת, ובן רגע כל הבית מסתדר, הילדים מתפז'מים, הכביסה מתקפלת, הסירים מתמלאים כל טוב, ולך נשאר עוד זמן למלא את תפקידך כשליחה ורבנית במשרה מלאה. תגלי לי מהר, כי אני ממש זקוק לזה.
 
“חובת נשי ובנות החסידים לעמוד בשורה הראשונה בכל מפעל חיזוק הדת והיהדות בכלל" – כך כתב הרבי. נראה שלדעתו מקומה של האישה אינו מאחורי בעלה המצליח, אלא דווקא לצדו, בשורה הראשונה.
 
רק כעת, כאשר שלל התפקידים של אשתי נופלים פתאום עלי, אני מבין עד כמה הוא צדק. הרי כמעט כל דבר, עלינו להודות, הנשים עושות טוב יותר. בטח ובטח כאשר מדובר בתפקיד החשוב והרגיש של הפצת אור התורה והיהדות וקירוב הלבבות. תעיפו מבט בכנס השלוחות של חב"ד, ותבינו היטב מדוע "בזכות נשים צדקניות נגאלנו, ובזכותן גם ניגאל”!
 
הכותב הוא שליח חב״ד בשכונות הצפון החדש ורב בית הכנסת "סי אנד סאן" בתל אביב