ברגע האחרון: קריאה בכנסת לעצור את אישור הרפורמה בביטוחי הבריאות הצפויה להיכנס לתוקף היום (שני) ולחייב את חברות הביטוח בפוליסות ביטוח בריאות שיימכרו בפרמיות אחידות על פי קבוצות גיל. באוצר התכוונו לטוב, אבל כרגיל לא חשבו על הכל. בין היתר על הקשישים שתנאי הביטוחים שלהם יורעו משמעותית ועל אנשים עם מוגבלות שעלות הכיסוי הביטוחי שלהם גבוהה יותר.



היום צפוי משרד האוצר כאמור, להחיל את חובת פוליסות ביטוחי הבריאות האחידות על חברות הביטוח, צעד שבמקורו נועד להיטיב עם ציבור המבוטחים ולצמצם את מרחב התמרון של החברות. אבל אליה וקוץ בה. הבוקר תקיים ועדת העבודה והרווחה של הכנסת דיון דחוף על השלכות חמורות שעלולות להיות לצעד הזה בעיקר על האוכלוסייה המבוגרת בישראל. יוזם הדיון ויו"ר השדולה למען הגמלאים בכנסת, ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני), אמר הבוקר ל"מעריב אונליין": "חלק מהשינויים שהרפורמה כוללת יפגעו במבוטחים והפגיעה הקשה ביותר היא שבמקום פוליסות עם פרמיה קבועה כפי שיש כיום, תהיה לחברות הביטוח אפשרות להעלות את הפרמיה בכל שנתיים. בנוסף, שינוי הפרמיה ייקבע לפי קבוצות גיל ולא לפי תקופות קבועות כפי שנהוג כיום". עוד אמר ח"כ שמולי כי "תעלה ההשתתפות העצמית לניתוחים וקביעת תקרה לתקופת האשפוז שעליה אפשר לקבל החזר".



יו"ר הסתדרות הגמלאים, שמוליק מזרחי, טוען כי "מדובר במהלך משנה מציאות העלול לפגוע פגיעה קשה בציבור הגמלאים, הן בכל הנוגע לשינוי סל השירותים והן בכל הקשור במשך ובתנאי הביטוח (כמו חידוש בכל שנתיים תוך העלאת מחירים עד 20%). להערכתנו יש חשש סביר כי במקום תחרות, כפי שמקווה המפקחת על הביטוח באוצר, דורית סלינגר, יווצר קרטל דורסני של המבטחים במיוחד מול ציבור המבוטחים הקשיש, שאינו מודע כלל לתקנות החדשות. אנחנו מבקשים מהאוצר להשהות את פרסום התקנות עד לקיום דיון ציבורי הולם כולל בוועדת העבודה והרווחה בכנסת שיתחיל הבוקר".



אתמול פנתה ח"כ נורית קורן (הליכוד), יו"ר השדולה למען אנשים עם מוגבלות וגם היא מיוזמי הדיון הדחוף שיתקיים הבוקר בכנסת בנושא, במכתב לממונה על הביטוח באוצר סלינגר וקראה לה לעצור את הרפורמה מסיבה נוספת כשכתבה: "הרפורמה פוגעת בלמעלה מ-300 אלף אנשים וילדים עם מוגבלות הזקוקים לאבחונים, טיפולים ותרופות. היא חורצת את דינם של אנשים עם מוגבלות וצרכים מיוחדים ומונעת מהם את האפשרות לרכוש כיסויים ביטוחים שבעזרתם יוכלו לממן את הוצאות הבריאות שלהם".