שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אמר היום (שני) כי לא אותרו עד כה שום מנהרות תת קרקעיות שנחפרו מרצועת עזה לדרום. זאת, למרות תלונות רבות של תושבים ביישובי עוטף עזה על רעשים שמצביעים על בנייה כזו. בראיון לרשת ב' אמר יעלון כי כוחות הביטחון בודקים כל דיווח של תושבים המתגוררים סמוך לרצועה. 

 
 
שר הביטחון אף תקף את דבריו של יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, שתקף את הממשלה על חוסר מעש מול שיקום רשת המנהרות של חמאס, שנהרסו בידי ישראל במהלך מבצע צוק איתן ב-2014. "זה גם אפשרי להרוס את מאה אלף הרקטות של חיזבאללה, או מאות הטילים של איראן, אבל שיקול הדעת והאחריות מחייבים זהירות", אמר יעלון בתגובה לדבריו של יו"ר המחנה הציוני. 
יעלון התייחס לגל הטרור הנוכחי, ואמר כי הוא משוכנע שננצח אותו. "אין זה אומר שהמאבק ייגמר, אך את הגל הזה ננצח", הדגיש שר הביטחון. לדבריו, מנגנוני הביטחון הפלסטינים מתנערים מהפיגוע אתמול, והם מסייעים לישראל בסיכול פיגועים. 

"ננצח את גל הטרור" יעלון. צילום: רויטרס
"ננצח את גל הטרור" יעלון. צילום: רויטרס


מצה"ל נמסר, כי כל טענות התושבים לחפירות מנהרות נבדקו ולא נמצאו שום סימנים לכך שנחפרות מנהרות מתחת לביתיהם. "לצד זה אין טכנולוגיה ספציפית לאיתור חפירת מנהרות, יש מכלול של אמצעים, חלקם מפוזרים בשטח וחלקם תחת הרדאר לאיסוף מידע על מנהרות תת קרקעיות. בצה"ל מעריכים כי חמאס חופר מנהרות ומשקיע את כל משאביו בכך כולל גזל יום יומי של מלט מהתושבים, ברזל, גז, עץ ועוד. התבטאויות הארגון בימים האחרונים הם תוצאה של ירידה במורל של הפועלים והרצון שלו לעודד פלסטינים להצטרף למאמץ החפירות", נמסר.

לצד זה אומרים בצה"ל, כי חמאס לא זנח את ההתעצמות לעימות הבא ומנגד הוא פועל לסיכול ניסיונות הסלמה של ארגונים ברצועה.

אתמול מתח הרצוג ביקורת חריפה על  שר הביטחון וראש הממשלה בנושא הטיפול במנהרות בעוטף עזה, ואמר במפגש עם ראשי מועצות אזוריות:"תושבי עוטף עזה מדווחים שהם שומעים את קולות החפירה של המנהרות מתחת לבתיהם. המצרים מפוצצים מנהרות של החמאס בגבול רפיח בלי להסס. למה שר הביטחון וראש הממשלה מחכים? שיצאו מחבלים עם נשקים שלופים לתוך קיבוץ או מושב?". 

הרצוג הוסיף כי "הדרג המדיני צריך לתת מענה פומבי וברור לתושבים.  להפסיק להסס. הם חייבים תשובות רציניות לאזרחים. הם צריכים להורות לצה"ל לפוצץ את המנהרות ולחסל את האיום הזה. במיוחד אם קיימות מנהרות שכבר עברו לתוך גבולות ישראל. החמאס מתרברב ואנחנו באפס מעשה, אנחנו נתעורר יום אחד ונגלה ששוב המעטנו בחומרתו של האיום. זה יעלה לנו בדם ובצער נורא".