פיגוע דקירה נמנע בירושלים ברחוב הגיא בעיר העתיקה: שוטרים הבחינו היום (שני) בקטין בן מיעוטים כבן 14 שעורר את חשדם, בסמוך לבית יהודי ברחוב. השוטרים החלו בבדיקת הקטין תוך הקפדה על שמירת מרחק ביטחון ובמהלך החיפוש נתפסה סכין מוסלקת על גופו. הקטין נעצר והועבר לחקירה. 



מפקד מרחב דוד אמר עם סיום האירוע: ״השוטרים הפרוסים בשטח המרחב מתודרכים ופועלים מדי יום בסביבה מורכבת ומאתגרת במטרה לסכל אירועי טרור ולשמור על כלל תושבי העיר והמבקרים הרבים, בדגש לסמטאות העיר העתיקה. עירנות השוטרים, דריכותם המבצעית ומקצועיותם הביאה לזיהוי החריג בהתנהגות הקטין ותפיסת הסכין".



האירוע מגיע לאחר שהבוקר אירע ניסיון חדירה בין היישובים צור נתן לסלעית בשרון כאשר מחבל חדר דרך גדר ההפרדה. כוח צה"ל שהוקפץ למקום ביצע נוהל מעצר חשוד ואז הוציא המחבל סכין וניסה לדקור את החיילים. המחבל נורה ונוטרל ואין נפגעים לכוחותינו.



בנוסף, אתמול שלושה חיילים נפצעו באורח קל עד קשה בפיגוע ירי במחסום צה"ל "פוקוס" באזור בית אל, סמוך לרמאללה. המחבל היורה נורה וחוסל על ידי כוח צה"ל במקום. מתחקור של האירוע עולה כי המחבל הגיע למקום ברכב פלסטיני והחל לירות לעבר הנוכחים במקום. חובשים ופרמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל העניקו טיפול רפואי לפצועים. בעקבות הפיגוע צה"ל הטיל הבוקר כתר נושם על רמאללה, התושבים יכולים להיכנס ולצאת מהעיר רק לאחר בידוק ואישורים.