אחד מהאנשים העשירים בעולם, ביל גייטס, מקדיש כיום את מרב זמנו לפעילות פילנתרופיה ברחבי העולם, אולם בתחילת דרכו כאחד ממייסדי מיקרוסופט הוא היה בוס קשוח שאף שינן את לוחיות הרישוי של כל העובדים כדי לדעת מתי הם מסיימים לעבוד. 

בראיון אישי לתוכנית הרדיו "דיסקים לאי בודד" של ה־BBC סיפר גייטס (60) כי בשנות ה־20 שלו, כאשר חברת מיקרוסופט, שהקים עם פולן אלן ב־1975 החלה לקרום עור וגידים, הוא נהג להקדיש זמן רב מאוד לעבודה ודרש רבות גם מהצוות.
"עבדתי בסופי שבוע, לא באמת האמנתי בחופשות", אמר, "הייתי צריך להיות קצת זהיר כדי לא לנסות ליישם את הסטנדרטים שלי בנוגע לכמה קשה צריך לעבוד. ידעתי את מספרי לוחיות הרישוי של כולם, כדי שאוכל להסתכל על מגרש החניה ולראות מתי אנשים מגיעים". הוא הוסיף: "בסופו של דבר השתחררתי קצת כי החברה הגיע לגודל סביר".

את מייסד אפל המנוח, סטיב ג'ובס, הוא כינה בראיון "גאון בלתי ייאמן". "סטיב היה אדם יחיד במינו בעולם המחשוב האישי מבחינת מה שהוא בנה באפל", אמר, "בתקופות מסוימות היינו בני ברית שעבדו יחד – כתבתי את התוכנה עבור אפל 2 המקורי. לפעמים הוא היה קשוח כלפיך, לפעמים הוא היה מעודד. הוא ידע היטב איך לגרום לאנשים לעבוד".