תוצאות הבחירות המקדימות לנשיאות ארצות הברית באיווה: מספירה של הקולות היום (שלישי) עולה כי טד קרוז הרפובליקני גבר על יריבו דונלד טראמפ. הילרי קלינטון היא המובילה ברשימה הדמוקרטית.



לאחר ספירה של 99 אחוזים מהקולות הרפובליקנים עולה כי טד קרוז נמצא במקום הראשון עם 28 אחוזי תמיכה. אחריו, בפער של ארבעה אחוזים ממוקם דונלד טראמפ עם 24 אחוזי תמיכה. מרקו רוביו נושף בעורפו של טראמפ עם 23 אחוזים ואת הרשימה סוגר בן קרסון עם תשעה אחוזים בלבד.



ברשימת המועמדים הדמוקרטים נרשם קרב צמוד כשהילרי קלינטון מובילה על ברני סנדרס בפחות מאחוז אחד. לאחר ספירה של 99 אחוזים מהקולות הדמוקרטים, קלינטון עם 50 אחוזי תמיכה, סנדרס מעט אחריה עם 49 אחוזים והרחק מאחור מרטין אומאלי עם חצי אחוז. על פי דיווחים ב-CNN אומאלי מתכנן לפרוץ מהמירוץ לנשיאות.



על רקע הקרב הצמוד ברשימה הדמוקרטית, המועמד הסוציאל הדמוקרטי ברני סנדרס הצליח להשיג תמיה גדולה בהרבה מזו שהסקרים חזו לו ולהבטיח לעצמו מקום של מועמד מוביל, דבר שיסייע לו לגייס תמיכה וכספים בהמשך הקמפיין על המינוי של המפלגה הדמוקרטית.



טראמפ מוצג כליצן לאחר ההפסד. צילום: דיילי ניוז
טראמפ מוצג כליצן לאחר ההפסד. צילום: דיילי ניוז



המצביעים במדינת איווה פתחו הלילה  את הבחירות המקדימות לקביעת זהותם של מועמדי המפלגה הרפובליקנית והמפלגה הדמוקרטית לקראת הבחירות לנשיאות ארה"ב ב־8 בנובמבר. 




בניגוד לסקרים


הסקרים המוקדמים העריכו כי הילארי קלינטון צפויה להיות המנצחת בצד הדמוקרטי, בעוד דונלד טראמפ אמור להגיע ראשון במפלגה הרפובליקנית. עם זאת, הפרשנים הזהירו כי תוצאות האמת עשויות להיות שונות ותלויות בין השאר במספר המצביעים שיגיעו לאתרי ההתוועדויות בבתי ספר ובמוסדות ציבור בקור העז ששרר בשעות הערב.



לפני שמונה שנים, כאשר התמודדה לראשונה על המועמדות לנשיאות, ספגה קלינטון מכה מפתיעה כאשר הפסידה באיווה לברק אובמה, אז עדיין סנאטור צעיר ובלתי מוכר. אתמול בבוקר, בראיונות שהעניקה שעות לפני ההצבעה, היא הביעה את ביטחונה כי הפעם תוכל לגבור על יריבה המפתיע, הסנאטור ברני סנדרס.



"אני חושבת שיש לי ארגון טוב יותר", אמרה לתוכנית "בוקר טוב אמריקה" ברשת ABC. "אני חושב שבנינו ארגון שמשתמש ברבים מהלקחים שהופקו, וגייסנו כמה מהאנשים הטובים ביותר שיכולנו למצוא שעובדים בפוליטיקה הדמוקרטית במדינה הזו. החודשים שהעברתי כאשר הקשבתי לתושבי איווה הפכו אותי למועמדת טובה יותר".



טראמפ הודה כי הוא "עצבני מעט" לפני ההצבעה, אולם הבהיר כי הוא מאמין ביכולתו לנצח באיווה וגם לזכות במועמדות. "יש לנו את הקהלים הגדולים ביותר. יש לנו הכי הרבה התלהבות. העצרות הן כמו משתים של אהבה", אמר בראיון ל־ABC.