האפליקציה של פייסבוק במכשירי אנדרואיד, מצמצמת את הביצועים שלהם ומפחיתה את משך זמן השימוש בסוללה, גם כשלא משתמשים בה, או כשהיא פועלת ברקע. הסרתה יכולה לחסוך עד 20 אחוזים מחיי הסוללה. 



לפייסבוק אין היסטוריה מזהירה בקרב משתמשיה במכשירים תומכי אנדרואיד. התלונות הרבות חוזרות ונשנות, תלונות לגבי הביצועים וטענה שהשימוש בפייסבוק מרוקן את הסוללה מהר מאוד. למרות שבשנה שעברה מנהל המוצר בפייסבוק, כריס קוקס, נקט בצעד יוצא הדופן כשהורה לכל הצוות שלו לוותר על האייפונים שלהם ולעבור לאנדרואיד, כמחוות הזדהות, עד שיתוקנו כל הכשלים, דבר לא השתנה.



הבעיות נשארו, ולאחרונה הן הובילו את הבלוגר ראסל הולי לנטוש את פייסבוק, דבר שגרם לתגובת שרשרת שחשפה פרטים מעניינים למדי על ביצועיה של האפליקציה. התגלה ש"חיי האנדרואיד," טובים הרבה יותר ללא פייסבוק.



בבדיקה שנערכה על ידי רדאיט (reddit), נמצא שאפליקציות אחרות עבדו מהר יותר ו"צברו תאוצה" של כ-15 אחוזים, זאת לאחר הסרת ההתקנים של פייסבוק ופייסבוק-מסנג'ר. נבדקו 15 אפליקציות נפרדות והממצאים תועדו, מה שעודד משתמשים נוספים לבדוק את העניין.



אופציה חסכונית נוספת היא להשתמש בפייסבוק דרך גוגל כרום: העדכונים האחרונים מאפשרים למשתמשים לשלוח נוטיפיקציות להודעות, לפטפט בצ'אטים ולהשתמש בכלים נוספים של האפליקציה. החוויה דומה מאוד לשימוש ביישומון.



כך או אחרת, עד שפייסבוק תשדרג את האפליקציה שלה במכשירי אנדרואיד, הסרת ההתקן תחסוך לכם 20 אחוזים מחיי הסוללה היומית, ותאיץ את הטלפון החכם שלכם.