בית המשפט העליון של הודו צפוי להתכנס לדיון בעתירה סופית נגד החוק האוסר על קיום יחסים הומוסקסואלים. שלושה שופטים בכירים יבחנו מחדש פסיקה מ-2013, שהפכה את ציון הדרך מ- 2009, בהחלטת בית המשפט העליון בניו דלהי, שקבע בזמנו שיחסים הומוסקסואליים לא נחשבים לפשע או לעבירה על החוק. היום (שלישי) צפויה להתקיים "עתירה מתקנת" שנועדה "לתקן" כל צו קודם של בית המשפט שנתפס כ"עיוות הדין".



על פי סעיף 377 לחוק העונשין ההודי (IPC), מהתקופה הקולוניאלית, הקיימת זה 153 שנים, מערכת יחסים חד-מינית נחשבת ל"עבירה, לא טבעית".



הקמפיין לסובלנות ולהכרה ביחסים הומוסקסואלים בהודו צובר תומכים רבים. פעילים מספרים שהמשטרה והרשויות עושות שימוש לרעה בחוק ומטרידות הומוסקסואלים באופן תדיר. העונש הצפוי למי שמקיים מערכת יחסים חד-מינית הוא מאסר בפועל של 10 שנים, על פי חוק זה.



בפסק הדין מ- 2009, תאר בית המשפט העליון את סעיף 377 כמפלה, וקבע שאין להתייחס ליחסי מין הומוסקסואלים בין שני מבוגרים כאל פשע. פסק הדין התקבל בברכה על ידי קהילת הלהט"ב של הודו, שטענה שפסק הדין יעזור להגן עליהם מפני התנכלויות ורדיפה.



עם זאת, מספר קבוצות פוליטיות, ביניהן קבוצות חברתיות ודתיות, עתרו לבית המשפט העליון על מנת להעביר את החוק מחדש, ובשנת 2013 שוב תמך בית המשפט העליון בחוק. בזמנו הוסיף בית המשפט ששינוי החקיקה בסעיף 377 שייך לתחום אחריותו הבלעדי של הפרלמנט.



הצעת החוק הפרטית, שהגיעה מחבר פרלמנט להכיר ביחסים הומוסקסואלים נדחתה על הסף ובינתיים, שאשי טהרור, שהחל עצומה בעניין הצליח להחתים למעלה מ -40 אלף תומכים באתר-change.org עם הסלוגן "הגיע הזמן להביא את חוק העונשין ההודי למאה ה -21". בהודו השמרנית, הומוסקסואליות עדיין נחשבת טאבו, ואנשים רבים עדיין תופסים מערכות יחסים חד-מיניים כלא לגיטימיות.