השף הצרפתי בנואה ויולייה התאבד ככל הנראה, לאחר שנודע כי המסעדה שלו עתידה לאבד כוכב מישלן ולרדת בדירוג המסעדות העולמי. השף ליאון אלקלעי שוחח עם גבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "זה סיפור מאוד עצוב, כי הלחצים שיוצרים ספרים כמו מדריך מישלן הם אדירים. בן אדם שמאבד כוכב יכול לאבד את הכל. ועדיין קשה לי לדמיין איזה סוג של לחץ, פיננסי ומחשבתי, יכול להיות על אדם, שיגרום לו להתאבד בגלל איבוד של כוכב, אני לא מבין את זה. זה אדם שכל חייו זו המסעדה שלו. אגב, טוטאלי זה אופי, לא במקצוע. יש כאן את העניין הכלכלי ויש את הכישלון האישי. אני לא מבין איך הוא מיצב את עצמו למקום שכוכבי מישלן נותנים לו את הגושפנקה אם הוא שף טוב או לא".



"שפים הם אנשים מאוד יצריים, הם רוצים לעשות את זה הכי טוב, וצריך לדעת לתעל את זה, צריך להכניס את החיים לפרופורציות", הסביר אלקלעי. "השאלה היא כמה זמן אתה מקדיש לדברים אחרים. אני עדיין מייעץ למסעדות ועובד, אבל אני לא אמנע ממני את צריכת התרבות שלי". 
 
על ההיבט הכלכלי של מסעדות היוקרה אמר: "הלחצים אדירים כי בתעשייה הזו יש המון כסף. אגב אני לא יודע כמה ממנו רואה השף, כי רוב המסעדות האלה לא רווחיות בכלל ומוחזקות על ידי בנקים וחברות ענק. יש להם פטרון, כי מסעדה עם 40 מקומות ו-20 שפים זה לא צחוק. המחירים הם כנראה נכונים כי אתה משלם פה על פרפורמנס. גם אני הייתי מלכ"ר, מסעדה ללא כוונת רווח, אחרי זה שילמתי על זה שנים והמשכתי הלאה".

ערך: אסף נבו