המשטרה סוגרת התיק נגד סילבן שלום: לפני כחודש וחצי הורה היועמ"ש לשעבר יהודה וינשטיין על בדיקת התלונות אודות הטרדות מיניות מצד השר לשעבר שפרש מתפקידו. לפי הפרסום הערב (שלישי) בערוץ 10, המשטרה אמנם הגיעה אל אותן מתלוננות, והחוקרים ניסו לשכנען להעיד, אך הן סירבו. לכן, בשל היעדר תלונות נגדו, החליטו במשטרה לסגור את התיק.

לפי הדיווח, חוקרי המשטרה ניסו לעשות את הכל על מנת להגיע אל המתלוננות ואל סביבתן הקרובה, אך כאמור הניסיונות לא צלחו. בהמשך צפויה להתנהל ישיבה בפרקליטות בנושא ואם לא יהיה שינוי דרמטי, יסגרו את התיק באופן סופי. מי שמופקד כעת על ההחלטה הוא היועמ"ש הנוכחי, שנכנס אתמול לתפקידו, אביחי מנדלבליט.

כזכור, בעקבות הפרסומים, המשנה לראש הממשלה ושר הפנים לשעבר הודיע בסוף חודש דצמבר כי הוא פורש מהחיים הפוליטיים. בהודעה שמסר אמר: "כ-23 שנים אני משרת במסירות ובאמונה את הציבור כח"כ וכשר במשרדים שונים מתוך תחושת שליחות ורצון לקדם מטרות חברתיות וציבוריות חשובות ביותר. קצתי בדרך הייסורים שהייתה מנת חלקי ומנת חלקה של משפחתי, רעייתי,ילדיי ואימי המבוגרת. משפחתי תומכת בי באופן מלא, אך אין כל הצדקה למחיר הנדרש ממנה. בנסיבות אלה החלטתי לפרוש מתפקידיי כשר וחבר כנסת". 

למרות פרישתו, לשכת היועץ המשפטי לממשלה ערכה התייעצות בעקבות הפרסומים, בה השתתפו פרקליט המדינה וראש אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל, ואנשי צוותם. בהתייעצות סקר ראש האגף לחקירות ומודיעין את דרכי הפעולה האפשריות לבירור הדברים ובסיום הדיון החליט היועמ"ש לשעבר וינשטיין, על פי המלצת פרקליט המדינה, להנחות את המשטרה לחדש את הבדיקה שקוימה בזמנו של הטענות והמידעים שפורסמו. 
 

הפרשה נחשפה לראשונה ב"הארץ", שם פורסם כי עובדת לשעבר בלשכתו של השר העלתה האשמות לפיהן היא סבלה לכאורה ממסכת הטרדות ונגיעות שנמשכה למעלה משנה. לטענתה, הפרטים הובאו לידי המשטרה אך היא סירבה להגיש תלונה. עוד פורסם כי המשטרה והמשרד של היועץ המשפטי לממשלה פנו אל העובדת לשעבר וביקשו ממנה מספר פעמים להעיד. מאז העלייה לכותרות של הפרשה, נאספו ברשתות התקשורת השונות כ-13 עדויות של נשים, הטענו כי במהלך עבודתן מול שלום, הוא ביצע בהן עבירות מין. היום, כאמור, דווח על ההחלטה לסגור את התיק, בשל היעדר רצונן של הנשים להתלונן.