הדר כהן ז"ל (19), לוחמת משמר הגבול אשר נפצעה במצב אנוש בפיגוע הקשה שאירע היום בשער שכם, מתה הערב (רביעי) מפצעיה. הנרצחת ז"ל, הגיעה לבית החולים הר הצופים לאחר פציעתה, שם נלחמו הרופאים על חייה במשך שעות ארוכות, עד שלבסוף נאלצו לקבוע את מותה. 



רש"ט הדר כהן ז"ל, תושבת אור יהודה שהועלתה בדרגה לאחר מותה, התגייסה למשמר הגבול לפני כחודשיים, והותירה אחריה הורים, אח ואחות. טרם נמסרו פרטים על מועד הלווייתה. השוטרת שנפטרה הצילה את חיי חברתה. על פי תמונות שיוצאות מסרטי המצלמות עולה כי הדר חיסלה את אחד המחבלים רגע לפני שהוא ניסה לרצוח את חברתה, ורק אחרי שחיסלה את המחבל התמוטטה ואיבדה את הכרתה. 



כזכור, הפיגוע הרצחני אירע בשעות הצהריים, כשצוות של לוחמי משמר הגבול, שהיה מורכב ממפקד הכח בליווי שתי לוחמות שהיו בעיצומו של תהליך ההכשרה, הבחינו בשלושה צעירים בשער שכם שעוררו את חשדם. הצוות ניגש אל החשודים על מנת לבדוק אותם, כשלפתע שלפו החשודים נשק אוטומטי וסכינים והחלו לבצע ירי ולדקור את הלוחמות. מפקד הכח, יחד עם כח נוסף שהיה במקום, ביצעו ירי ונטרלו את המחבלים ומותם נקבע במקום.



בפיגוע, נפצעה הדר באורח אנוש, יחד עם לוחמת שנפצעה באורח בינוני עד קשה ולוחם נוסף שנפצע באורח קל, היא הובהלה לבית החולים הדסה הר הצופים תוך שנעשים בה נסיונות החייאה עד שנאלצו כאמור לקבוע את מותה. 



תוצאות הפיגוע קשות ומכאיבות, ומתחקור ראשוני בזירה עלה כי המחבלים נשאו על גופם גם מספר מטעני צינור ותכננו לבצע במקום פיגוע גדול בהרבה, שנמנע לבסוף בזכות החתירה למגע והתגובה המקצועית של הלוחמים. על גופם של המחבלים נתפסו רובים מסוג קרל גוסטב, סכינים ומטעני נפץ שנוטרלו באופן מבוקר על ידי כוח חבלה מקצועי. שני מטעני חבלה שהיו על גופם של המחבלים פוצצו בזירה ובתוך כך נשללה הימצאותם של מטענים נוספים. על פי פרסומים של הפלסטינים, שלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע הם אחמד אבו אל-רוב, אחמד זכארנה ומוחמד כמיל. שלושתם בני 20, תושבי העיירה קבאטיה ליד ג'נין.




זירת הפיגוע, היום. צילום: מדברים תקשורת



תעודות הזהות של המחבלים שחוסלו בזירה



הנשק בו השתמשו המחבלים


"ערנות הלוחמות היתה כחומת מגן"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, התייחס לפיגוע הרצחני ואמר עם הובלת הפצועים לטיפול: "תחזקנה ידיכם שומרי ושומרות חומות ירושלים. ערנות הלוחמות היתה לנו, שוב, כחומת מגן וביקשתי ממנו לחזק את ידי הלוחמים והלוחמות כולן. יחד עם כל בית ישראל אני נושא תפילה להחלמתן של הפצועות. לכם לוחמי ולוחמות מג"ב, שומרי ושומרות חומות ירושלים, אני מודה בשם העם כולו על פעילותכם מול טרור רצחני חסר גבולות".



השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הוסיף כי הוא מתפלל לשלומן של לוחמות מג"ב שנפצעו באורח קשה ואנוש: "תודות לערנות ולמקצועיות של כוחות המשטרה, נמנע פיגוע בהיקף גדול מאוד", אמר ארדן והדגיש כי הוא מבקש מהציבור להמשיך ולגלות ערנות. 



גם יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון הגיבה לפיגוע הקשה: "מאחלת החלמה מהירה לשתי שוטרות מג"ב שנפצעו היום פצעי דקירה וירי בפיגוע הנתעב בירושלים ומחזקת את משפחותיהן. רק בזכות ערנות הכוחות במקום נמנע מהמחבלים לממש את תכניתם לבצע פיגוע קשה הרבה יותר".