בעקבות המחקר שעורר בהלה לאחר שנטען כי תינוקות באזור מפרץ חיפה נולדים עם היקף ראש קטן יותר, אנשי משרד הבריאות אספו נתונים מטיפות חלב ברחבי הארץ ופרסמו נתונים מרגיעים. אנשי המקצוע במשרד הבריאות התגייסו לבדוק בבהילות את הנתונים הנאספים מטיפות החלב ברחבי הארץ, לגבי היקף הראש של ילודים בחצי שנה האחרונה. מהנתונים עולה כי אין הבדל בין האזורים השונים בישראל, אם כי ממבט נוסף ישנם הבדלים בין מספר ערים כמו רמלה חדרה וחיפה לבין הממוצע הארצי.



מתברר שמוקדם מדי לשמוח כי כמו המחקר החיפאי, גם במקרה זה, מדובר בנתונים ראשוניים וגולמיים בלבד ולא נתונים סופיים עליהם הציבור יכול להסתמך. במשרד הבריאות הדגישו שמדובר באיסוף נתונים גולמיים ועיבוד ראשוני של ממוצעים בלבד, "משרד הבריאות ממשיך בעיבוד הנתונים, בתהליך של שקיפות. ביחס לממצאי המחקר שנעשה באזור חיפה, אנו חוזרים ומדגישים כי, כמו בכל מחקר מדעי יש לתקף את המידע והמסקנות ולבצע בקרת עמיתים, בכדי לוודא את איכות הממצאים", כך נמסר ממשרד הבריאות.



על פי הנתונים שפורסמו, הממוצע של היקפי ראש של תינוקות בארץ עומד על 34.09 ס"מ לבנות ו-34.68 לבנים. ממוצע היקפי הראש הנמוך ביותר לבנות נמצא ברמלה ולבנים באזור הכנרת. בחדרה שידועה כעיר עם זיהום אוויר גבוה בגלל זיהום האוויר שמגיע מהארובות בתחנת הכוח רבין שליד חדרה - ממוצע היקף ראש של בנות נמוך כמעט בסנטימטר מהממוצע הארצי והוא עומד על 34.02. ממוצע היקף הראש של בנים קרוב לממוצע הארצי ועומד בחדרה על 34.60 ס"מ.



בחיפה שם הועלה החשד על לידת תינוקות עם ראשים נמוכים מהממוצע, ממוצע היקף הראש של תינוקות ממין נקבה נמוך מהממוצע הארצי והוא עומד על 34.03 ס"מ ואילו מצבם של התינוקות הבנים בחיפה טוב בהרבה וגם למעלה מהממוצע הארצי ועומד על 34.70 סנטימטר. יש לציין שעל פי המחקר בנים בעלי היקף ראש גדול יותר מהממוצע הארצי בחלק גדול מהערים בארץ.