טהרן מאיימת על ירושלים: "תכנית הגרעין שלנו לא מהווה איום לידידותיה של איראן, אבל היא כן איום לאויבים שלנו. ישראל צריכה לדעת מה זה אומר", כך צוטט כאומר מפקד צבא איראן, אתאולה סאלחי בסוכנות הידיעות פארס. לדבריו, איראן תמשיך לפתח את תכנית הטילים שלה ושכנותיה הידידותיות לא צריכות לחשוש ממנה.



"היכולת של איראן לשגר טילים ותכנית הטילים שלה יתחזקו. אנחנו לא שמים לב להחלטת האו"ם בנושא תכנית הטילים והיא לא נוגדת את הסכם הגרעין", הוסיף סאלחי.



בעקבות הסכם הגרעין בין הרפובליקה האסלאמית למערב, הוסרו מרבית הסנקציות נגדה, מלבד אלה שהוטלו בגלל תכנית הטילים שלה. בהחלטת מועצת הביטחון ה-20 ביולי, שאישרה את הסכם הגרעין, נקראה איראן להימנע לעבוד על טילים בליסטיים המתוכננים לשאת ראשי נפץ גרעיניים במשך שמונה שנים.



בחודש אוקטובר, הפרה איראן את האיסור של האו"ם, כשביצעה ניסוי בטיל בליסטי מונחה, דבר שגרם לארצות הברית לאיים להטיל סנקציות נוספות. בדצמבר, הורה הנשיא חסן רוחאני להרחיב את תכנית הגרעין.



בחודש שעבר הודיעה איראן כי תמשיך בנחישות את פרויקט הטילים הבליסטיים שלה ופיתוח היכולת ההגנתית למען הביטחון הלאומי. בתגובה זועמת על הטלת העיצומים החדשים מצד ארצות הברית על תכנית הטילים הבליסטיים שלה, אותם הגדיר "תועמלניים", הודיע משרד החוץ בטהרן, כי "העיצומים החדשים אינם חוקיים או מוסריים". טהרן הסבירה את עמדתה בכך שוושינגטון מוכרת נשק בעשרות מיליארדי דולרים בכל שנה למדינות במזרח התיכון.



"ארצות הברית מוכרת כלי נשק בשווי עשרות מיליארדי דולרים בכל שנה למדינות במזרח התיכון", הוסיף דובר משרד החוץ, חוסיין ג'אברי אנסרי. "כלי הנשק האלה משמשים לביצוע פשעי מלחמה נגד אזרחים פלסטינים, לבנונים ותימנים". טהרן הודיעה, כי מדיניות הלחץ והעיצומים של הממשל האמריקאי נכשלה. "צר לנו שממשלת ארצות הברית מנסה להסתיר את חולשתה מול רצון העם האיראני שהביא להסרת העיצומים, במדיניות חדשה של סנקציות לא יעילות", נאמר בהודעה של משרד החוץ. "הטילים האיראנים לא תוכננו לשאת נשק גרעיני ואינם מנוגדים לחוק הבינלאומי. הקהילה הבינלאומית והמוסדות הכלכליים בעולם התעלמו מהפרופגנדה האמריקאית שמטרתה להשתיק את מחרחרי המלחמה בתוכה ומחוצה לה".