העיתונאית ושדרנית הרדיו הוותיקה ענת דולב נפטרה הערב (שבת) בביתה שברמת גן בגיל 52, לאחר שבחודשים האחרונים נאבקה במחלת ניוון שרירים. דולב שידרה במשך עשרות שנים - תחילה כמגישה בגלי צה”ל ובהמשך בתחנות השונות בקול ישראל. היא גם הייתה שותפה להגשת תוכניות בטלוויזיה ובעבודה עיתונאית בתקשורת הכתובה. היא בוגרת המגמה הביולוגית בתיכון “אהל שם” ברמת גן, ושירתה בגלי צה”ל במגוון תפקידי עריכה והגשה.



דולב סיימה תואר ראשון באוניברסיטת תל אביב והמשיכה בפעילות עיתונאית ענפה. היא הגישה וערכה בעיקר תוכניות מוזיקה, וזכורה כמגישת התכנית המיתולוגית “עד פופ”. מאז שנת 85’ היא הגישה תוכניות ברשת ב’ של קול ישראל. חרף המחלה הקשה שממנה סבלה, היא הגישה עד הימים האחרונים ממש את תוכניתה הקבועה “בשלוש עם ענת דולב”, שהתמקדה בנושאים אקטואליים ובראייה ייחודית על תחומי התרבות השונים.



“ענת שידרה עד יומה האחרון”, ספד לה שמעון אלקבץ, העורך הראשי של רשות השידור ומנהל קול ישראל, “אף שהיא בקושי הצליחה ללכת, היא התעקשה להגיע למיקרופון שכה אהבה. נזכור אותה כאישה חכמה, מצחיקה, סקרנית ודעתנית”. אלקבץ ציין עוד כי “תוכניתה היומית והמצליחה ‘בשלוש עם ענת דולב’ נגעה בצורה מיוחדת בנושאים שעל סדר היום ובעיקר בתחומי התרבות והספרות. ענת האירה אלומת אור גדולה על תופעות ותחומי עניין שהיו חלק מאתנו ביום יום, ועשתה זאת בהגשה ששילבה מאור פנים וידע רב”.



הפרשן המדיני של קול ישראל, צ'יקו מנשה, שם שידרה דולב, כתב בטוויטר כי דולב היתה "שדרנית ותיקה ומעולה, אדם וקול שייחסר לכולנו במערכת, ובשידורי קול ישראל".