פרשיית הטרדות מיניות שוב מסעירה את העיר קלן בגרמניה, לאחר שלפחות 22 נשים התלוננו כי הוטרדו מינית במהלך פתיחת פסטיבל גדול המתקיים בעיר. מרבית המתלוננות תיארו את תוקפיהן כבעלי חזות צפון־אפריקאית או ערבית.



בהודעה רשמית שנמסרה ממשטרת קלן נאמר כי בין הנשים שהתלוננו, אחת מהן טענה כי נאנסה בדרכה לביתה בשובה מהחגיגות. דובר המשטרה אמר כי עד עתה נעצרו 190 בני אדם החשודים במעורבות באירועים החמורים, שאחד מהם התרחש בשידור חי. הדבר אירע כאשר שדרנית הטלוויזיה הבלגית, אזמרלדה לבייה, דיווחה על הפסטיבל. מאחוריה נעמד אדם שהחל לבצע תנועות מגונות לכיוונה, ולאחר מכן אף אחז בחזה שלה. "מיד כשהתחלתי לשדר, שניים או שלושה גברים נעמדו מאחורי. בתחילה לא הבחנתי בהם, אבל אז חשתי נשיקה על הצוואר שלי", סיפרה מאוחר יותר השדרנית, "בשלב מסוים מישהו שאל אותי אם אני רוצה לשכב איתו וחשתי ידיים על כתפי. כמה שניות לאחר מכן אחד הגברים אחז בידיו את החזה שלי".



למרות זאת, לבייה הדגישה כי הגבר שלפת את חזה היה בעל חזות אירופית, "והוא דיבר גרמנית". כתבת ברשת CNN שעלתה לשידור כדי לדווח על האירועים בעיר, זכתה כבר בתחילת הדיווח לנשיקה על הלחי מצד אחד המבלים בפסטיבל. הכתבת התייחסה לכך בהומור ואף הדגישה כי יש להבדיל בין אלו שמנצלים את האירוע ההמוני כדי לתקוף מינית את החוגגות בפסטיבל לבין אלו "שפשוט הגיעו למקום בשביל ליהנות".



רק לפני שבועות ספורים, במהלך חגיגות ערב השנה החדשה, התלוננו מאות נשים כי הותקפו מינית על ידי עשרות מהגרים. בתגובה הזרימה המשטרה לעיר 2,500 שוטרים והציבה מצלמות אבטחה רבות במטרה לאבטח את פסטיבל הרחוב המסורתי, המושך אליו מדי שנה יותר ממיליון מבקרים. השנה, סיפרו המארגנים, נרשמה נוכחות דלה יותר של נשים מאשר בפסטיבלים קודמים.