"דני דיין לא יהיה שגריר בברזיל. אין לי ספק בכך. הם ימשכו חצי שנה ועוד חצי שנה וחבל שנשלה את עצמנו, כך העריך היום (ראשון) יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ צחי הנגבי, בדיון שקיימה הוועדה בפרשת סירובה של ברזיל לקבל את דיין כשגריר ישראל.



"עלינו לפנות לראש הממשלה ולדאוג שמי שלא רצה את דיין כשגריר בברזיל, יקבל אותו במקום לא פחות חשוב ומכובד כנציג דיפלומטי של מדינת שראל. אלה הם כישוריו, אלה הן יכולותיו", הוסיף הנגבי.



ח"כ ענת ברקו (ליכוד) אמרה בדיון כי צריך להיזהר שפרשת דיין לא תהווה תקדים שיגרום לעוד מדינות לנסות ולהכתיב לישראל מי ייצג אותה.



סמנכ"ל אמריקה הלטינית במשרד החוץ, מוטי אפרים, שהשתתף בדיון, אמר כי משרד החוץ ממתין כבר חצי שנה לתשובה מממשלת ברזיל, "תשובה שעד כה לא התקבלה, למרות שמדובר במצב חסר תקדים".



במשרד החוץ הבהירו כי ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו מפעיל לחץ דיפלומטי על ברזיל בניסיון לפתור את הפרשה. על פי אמנת האג יש לברזיל שנה לצורך מסירת התשובה.



היחסים בין ישראל לברזיל נקלעו למשבר בשל הסירוב של הממשלה במדינה הדרום אמריקאית. לפני כשלושה שבועות החליט ראש הממשלה לשים את היחסים הדיפלומטיים עם ברזיל על כף המאזניים - ולמנות את דני דיין לשגריר בכל מחיר. נתניהו החליט כי אם ברזיל תדחה את מינוי דיין לשגריר - לא יהיה מועמד אחר. כך שהשגרירות תמשיך לפעול שם ללא שגריר אלא רק עם ממלא מקום, מה שיוריד את דרג היחסים בין המדינות.