אבו מאזן, ראש הרשות הפלסטינית, נפגש הערב (שני) עם אנשי תקשורת בלשכתו במוקטעה ברמאללה. "אני מקווה שבנימין נתניהו יעמוד ויגיד לעם בישראל שיש לנו פרטנר ויקבל על עצמו את הלגיטימיות הבינלאומית", כך אמר היו"ר, והוסיף: "אנחנו לא דורשים את הבלתי אפשרי. אנחנו רוצים רק את הלגיטימיות הבינלאומית ושישראל תעמוד בהסכמים שהיא חתמה עליהם".



לטענתו, "ישראל רוצה להיכנס בניגוד להסכמים לאזור A כדי להפוך אותנו לעבדים ולמשרתים. אנחנו מעוניינים בשלום ולא מעוניינים לקבל את זכויותינו, אלא באמצעות משא ומתן בדרכי שלום. על העולם כולו לשכנע את ישראל בעמדה שלנו". הוא הוסיף כי "זו עמדתנו ואנחנו לא נסטה ממנה".



בתשובה לשאלה על הטענות להסתה ברשות הפלסטינית, אמר אבו מאזן: "אנחנו העם האחרון בעולם שסובל מכיבוש. לאחרונה העולם החל להתעורר ולהפנות אצבע מאשימה כלפי ישראל. זה כולל את אירופה, שהיא הקימה את מדינת ישראל".



לדבריו, "הם מדברים על הסתה, אבל אנחנו מוכנים שוועדה משותפת אמריקאית-ישראלית-פלסטינית תבדוק את הטענות הללו. אמרתי את זה לישראלים. ההסתה בישראל ממוסדת וכוללת גם את אמצעי התקשורת, המוסדות הרשמיים, השרים וגם במסרים שלומדים הילדים בבתי הספר. על כולנו לנקות את ההסתה – אצלנו ובישראל. בישראל 95% מהספרים כוללים הסתה ואצל הפלסטינים רק 5%".



יו"ר הרשות הפלסטינית קרא לציבור הערבי בישראל לממש את זכותו להצביע בכנסת ותהה כיצד הערבים בישראל מצביעים לרשויות המקומיות בשיעור של כ-100% ואילו לכנסת מגיעים רק 60% ואף פחות.



הוא ציין שההתקוממות העממית החלה בגדה המערבית בדרכי שלום, באמצעות הפגנות, לאחר שהגיעו מים עד נפש אצל הציבור הפלסטיני והסיבה לכך, לדבריו, היא שממשלת ישראל אפשרה לאנשים לפגוע במסגד אל-אקצה. "אנחנו לא מתנגדים שאנשים יבקרו בצורה מכובדת במקום, אך כאשר תוקפים את המסגד ואחר כך את הכנסיות ואף דורשים מהנוצרים לעזור – זה כבר מוגזם", הוא אמר.



על היוזמה הצרפתית לכינוס ועידת שלום בינלאומית, אמר אבו מאזן: "אנחנו מצפים לוועידה עם מכניזם שיהיה מסוגל לטפל בסוגיה הפלסטינית ויביא לסיום הכיבוש שנמשך מזה 48 שנים. "אני פונה לישראלים ואומר: מדוע ההתנחלויות הללו? המשך ההתנחלויות יהפוך את מדינת ישראל לא רק למדינת כיבוש, אלא למדינת אפרטהייד נגד העם הפלסטיני".