בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (שלישי) ארבעה חודשי מאסר בפועל על ציון ווקנין, שהשליך תה חם בפניו של חה"כ אחמד טיבי במהלך הפגנה בדצמבר 2013. ווקנין הודה בביצוע עבירת תקיפה במסגרת הסדר טיעון ובתמורה נמחקה לו עבירה של תקיפת עובד ציבור. עם זאת, הצדדים לא הגיעו להסדר בנוגע לעונש.



הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להטיל עליו מאסר של בין שישה ל-18 חודשי מאסר וטענה כי ביצע את המעשה ללא כל התגרות מוקדמת. עוד נטען כי הנזק שנגרם לח"כ טיבי הוא גופני, נפשי ותדמיתי. מנגד תיאר ווקנין, חסר בית בן 50, את נסיבות חייו הקשות ואת העובדה שתקופת שירותו הצבאי בלבנון הותירה אותו נפגע טראומה. הוא לקח אחריות על מעשיו והביע חרטה וביקש מבית המשפט שלא להכביד בעונשו.



השופט, יובל ליבדרו, ציין בהכרעתו כי "תופעת האלימות, שתפסה לה מקום ונחלה במחוזותינו והפכה להיות שכיחה כמעט בכל הקשר ובכל מקום של חיינו, היא תופעה שיש להילחם בה ולעוקרה מהשורש", וכי מעשיו של ווקנין מהווה "אקט של עלבון ופגיעה בכבוד האדם". השופט התחשב בלקיחת האחריות של ווקנין ובנסיבות חייו הקשות. עם זאת, ציין את עברו הפלילי, שכולל עבירות אלימות רבות, וגזר עליו עונש מאסר. עם זאת, בשל מצבו הכלכלי, נמנע השופט מלהטיל על ווקנין קנס.



מלשכתו של ח"כ אחמד טיבי הנמצא כעת בסיור בארה״ב נמסר בתגובה: "התקיפה הפיזית הזו והאיומים המתמידים על ח"כים ערבים הם תוצאה ישירה של הסתה מתמשכת, בעיקר במערכת הפוליטית ושל הדה לגיטימציה שעושים לנבחרי הציבור רק בשל העובדה כי הם חושבים אחרת מהקונצנזוס ועושים אחרת״.


עוד נמסר כי ״לא העבריין הזה שקיבל עונש קל מעניין אותנו, אלא מי שמסית אותו ומתיר את דמם של הח"כים הערבים. מקהלת ההסתה נמצאת שם בממשלה ומוביל אותה אדם אחד, ראש הממשלה".