פרקליטו של משה איבגי, עורך הדין ציון אמיר, התעמת הבוקר (שלישי) בשידור ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם העיתונאית רינה מצליח, שהגישה את התוכנית "משעל על הבוקר" יחד עם ניסים משעל בנוגע לפרשת ההטרדות. בתחילת השיחה אמר עורך הדין: "יש הקלה בכך שיש תלונה, בכך שהמשטרה מתערבת, גובה עדויות עם כללי משחק שאפשר לחיות איתם. מה שהיה עד עכשיו זה לא חקירה באמת ולא בדיקה באמת, ומהבחינה הזאת יש הקלה. הוא יוזמן מן הסתם מתי שהוא, ימסור את דבריו, וישתף פעולה באופן מלא".



"כל מי שעיניו בראשו מבין שהמשטרה היתה צריכה להתערב", הדגיש עו"ד אמיר. "לחץ כזה של תקשורת ומעגלים נוספים על מתלוננת כזו או אחרת, בדרך כלל מוביל למסירת עדות במשטרה. יש דיון בציבוריות הישראלית שמתקיים בצדק על שפיטה של אנשים ברשתות החברתיות. זו תופעה קשה שאין לך אפשרות להתמודד איתה ברצינות. זה הרבה מעבר ל'שיימינג'. מכפישים, מעלים עובדות שהן לא עובדות".



"לפי דברי איבגי אולי הוא מתחיל להפנים שהוא פגע בנשים אולי לא בכוונה", אמרה רינה מצליח, ועו"ד אמיר השיב: "אני מציע לא לעשות פרשנויות. הדברים נאמרו. אמרתי לו שלא להיכנס לעימות מול גרסתה של אף אחת שלא בפני גורם מוסמך שזה המשטרה. אני אומר במפורש: העמדה היא שהוא לא הטריד בשום פנים ואופן. הביטוי 'לא במכוון' אין בו הודאה. העמדה שלו היא לחלוטין שהוא לא עשה שום דבר פסול".



מצליח שאלה לגבי שאר העדויות בפרשה ועו"ד אמיר השיב: "יש תלונה אחת של גברת שבה מדובר מתיאטרון חיפה. מעבר לזה אני לא סומך ידיי על דברים שעולים בתקשורת. התלונה היא מ-2013. לפי מה שאני מבין מהתקשורת היא פנתה לתיאטרון חיפה באיזו דרישה כספית, מסוימת, אולי גבוהה מאוד אפילו, אולי מופרזת מאוד אולי".




מצליח: "חשבתי שאמרתם שאתם לא תכפישו את המתלוננות.


עו"ד אמיר: "אני לא.. אני לא... זה מה שהיא פרס... הדברים פורסמו ממנה, מעורכת הדין שלה".


מצליח: "שזה בכלל בגלל ענייני כסף פתאום בא לה שהיא גם הוטרדה"


עו"ד אמיר: "גם כאשר אנחנו מצטטים את מה שהיא אומרת אז זו הכפשה עצמית? מה זה בדיוק?".


מצליח: "היא התלוננה בפני התיאטרון שהוא הטריד אותה. כל שאר העניינים לא חשובים".


עו"ד אמיר: "את האחרונה... אל תגידי חשוב ולא חשוב, ואני מציע שנהיה הגונים".


מצליח: "לענייננו זה לא חשוב".


עו"ד אמיר: "את... אני מציע שנישאר הגונים והוגנים כלפי כולם לפני שדברים מתבררים. אל תיפלי למקום הזה, לא מתאים לך".


מצליח: "אני לא צריכה ממך ציונים, עורך דין ציון אמיר. אני אומרת שאם יש תלונה על הטרדה מינית לא צריך לערבב דברים אחרים בתוך זה, ובשביל זה אני לא צריכה שאתה תגיד לי מה לעשות או מה להגיד".


עו"ד אמיר: "רינה, איך בודקים אם יש אמת או אין אמת בסיפור מסוים? אני מבקש... אני גם...".


מצליח: "וגם אתה כאן לא שופט, אתה גם פה בעל עניין, אתה מייצג את איבגי, אז אתה פה בעל עניין. אני פה במעמד יותר נייטרלי ממך".


עו"ד אמיר: "נכון, רינה, ומה אמרתי, רינה? אמרתי מילה אחת רעה, שבוע ימים, על מישהי בעולם? בהקשר הזה? לא אמרתי".


מצליח: "אולי למדת מפרשת קצב. נקווה שזה לא יחזור על עצמו".


עו"ד אמיר: "טוב, תשמעי, עכשיו את שופטת אותי. אני לא מציע שנעשה מלחמת עובדות. יש לי זיכרון לצערי שעולה על מחשב ממוצע".



על מצבו של איבגי אמר עורך דינו: "הוא שפוף, מרגיש רע מאוד. החיים התהפכו לו לחלוטין. אי אפשר להיות שמח או רגוע, ובלי כוחות נפש אי אפשר לעבור את היום. הוא מופיע בשתי הצגות. אני לא יודע מאיפה הוא שואב את הכוחות, זה כמעט בלתי אנושי ובלתי אפשרי, לעבוד תוך כדי בדיקת הדברים האלה. אני מקווה שהוא ימשיך להיות עם כוחות כאלה".


 

ערך: אסף נבו