במשך כשש שעות ישבה שלשום משעות הלילה ועד לפנות בוקר יום שלישי - צעירה העובדת בתיאטרון חיפה מול חוקרי להב 433 במשטרה. היא מסרה עדות מפורטת על אודות מעשה מגונה, לכאורה, שביצע בה השחקן משה איבגי.



מדובר במתלוננת הראשונה נגד השחקן איבגי שהחליטה להגיש תלונה מסודרת במשטרה בעקבות אירוע שחוותה לפני כשנתיים, לטענתה. ל"מעריב־השבוע" נודע כי בעדות שמסרה סיפרה, בין השאר, שהיא העבירה תלונה מסודרת וכתובה מיד לאחר האירוע להנהלת תיאטרון חיפה ולמנהלי ההפקה שבה השתתפה, אולם אלה לא טיפלו בתלונתה בצורה ההולמת את דרישות החוק למניעת הטרדה מינית.



"היא לא רצתה שהתלונה הזו תגיע לכדי התיישנות", מסבירה עורכת דינה ליאת לבהר־כהן. "וכיוון שחשה לאחרונה מעט הקלה, היא בחרה להגיש תלונה. זו הייתה החלטה מהירה ללא היסוס. מה שהוביל אותה לכדי גיבוש ההחלטה הייתה הזמנה שקיבלה בסוף נובמבר האחרון לפרמיירה של ההצגה בכיכובו של איבגי. זה מבחינתה היה הקש ששבר את גב הגמל. בתיאטרון גילו חוסר רגישות כלפיה כיוון שידעו כי חוותה טראומה באותו אירוע, וכי נאלצה לעבור להפקה אחרת. בכל זאת הם שלחו לה את ההזמנה וזה קומם אותה".



התיאטרון: נערך בירור לשביעות רצונה


עו"ד לבהר־כהן מסרבת לחשוף פרטים מעדותה של האישה במשטרה. "היא רוצה להיות סופר־הוגנת ולאפשר למשטרה לנהל חקירה ללא רעשי רקע. צריך להבין שהיא הייתה המומה שהמכתב שמסרה להנהלת תיאטרון חיפה לפני כשלושה חודשים הודלף על ידי גורמים לא ידועים, ולכן אין לה כוונה לחבל בבדיקה או בחקירה שמתנהלת נגדו. כל מה שקורה פשוט גדול עליה בכמה מידות, נורא קשה לה עם זה אבל היא מרגישה מחויבת לנהוג כך. לחוקרי המשטרה היא מסרה את פרטי האירוע במדויק ולא בכדי היא ישבה שם קרוב לשש שעות. היא מותשת כעת, פשוט לא מסוגלת לשאת את הסיפור, אבל מבטיחה להיות חזקה ולהתמודד איתו".



בתיאטרון חיפה מסרו אתמול בתגובה: "אנו דוחים בתוקף את הטענות. הממונה על הטרדות מיניות בתיאטרון ערך בירור מיידי, שהתקיים לשביעות רצונה של העובדת".



עו"ד לבהר־כהן סירבה להתייחס ישירות לתגובת התיאטרון או לפרט על התקרית והבירור שבעקבותיה. בראיון שהעניקה הפרקליטה אתמול בתוכנית "שש עם" בערוץ 2, שיגרה באמצעותה הצעירה שהתלוננה מסר כתוב לנשים אחרות, המעודד אותן לגשת למשטרה. "תתלוננו, אסור לנו לשתוק. אין לנו במה להתבייש", כתבה המתלוננת.



אשר לתגובת התיאטרון, השיבה עו"ד לבהר־כהן כי "הבירור שנערך לה בתיאטרון הסתיים אחרי 48 שעות, והיא ביקשה לא להיכנס לפרטים האלה. זה בירור שלא עומד בשום סטנדרטים של החוק למניעת הטרדה מינית. לא יעלה על הדעת שבירור אמיתי לפי החוק יסתיים כל כך מהר".


לשאלה מדוע היא מסרבת להתייחס לפרטים, השיבה עורכת הדין כי לצעירה "חשוב שהדברים יתבררו בערכאות המשפטיות ובמשטרה בצורה נקייה. בשלב זה היא מסרבת להזדהות".