הרמטכ"ל גדי איזנקוט התייחס היום (רביעי) לאיום המנהרות הטרור ואמר כי "התקופה האחרונה מציבה בפנינו מציאות ביטחונית מורכבת. מפקדי וחיילי צה"ל פועלים בנחישות לאתר ולסכל את איום הטרור וגם את איום המנהרות".



בטקס לציון 19 שנה לאסון המסוקים בקיבוץ הר וגיא התייחס איזנקוט למצב בגבול הצפון ואמר כי "השנה אנו מציינים עשור שלם של שקט יחסי בגבול הצפון, שבמהלכו נפלו ארבעה לוחמים. אני מבטיח לכם ולחללי האסון כי לא נניח לשקט הזה לתעתע בנו".



איזנקוט הדגיש כי "אויבינו יודעים כי צה"ל הוא צבא עוצמתי, ממוקד ומקצועי, צבא שנמצא בתהליך התעצמות תמידי, משמר את עליונותו בכל הממדים, ומחזק את מעמדו כצבא החזק במזרח התיכון". בסיכום נאומו חזר הרמטכ"ל ופנה לבני המשפחות השכולות: "נוסיף לשאת את המורשת שהותירו לנו, מורשת אחדות, שליחות ואחוות לוחמים, נמשיך לספר את סיפורם, ללכת בדרכם ולזכור אותם בגבורתם, בעוז רוחם ובנחישותם. יהי זכרם ברוך". 



אסון המסוקים, נקרא גם "אסון היסעורים", היה תאונה אווירית שהתרחשה ב- 4 בפברואר 1997, היום לפני 19 שנה על פי התאריך העברי. שני מסוקי יסעור של חיל האוויר התנגשו מעל עמק החולה, בעת שהובילו לוחמים מחטיבת הנח"ל, חטיבת גולני, חיל השריון ומיחידות נוספות למוצבי צה"ל שברצועת הביטחון, דלעת ובופור, שבדרום לבנון. אחד המסוקים התרסק בחצר של מבנה ששימש כצימר לנופשים במושב שאר ישוב, והשני התרסק בסמוך, בשדה פתוח ליד קיבוץ דפנה. באסון כאמור נהרגו כל 73 החיילים שהיו במסוקים. 8 מתוכם היו אנשי הצוות שהטיסו את המסוקים



כזכור, אתמול התייחס איזנקוט לאיום המנהרות סביב רצועת עזה וחשף כי מאות כלים הנדסיים פועלים לאיתור פירים תת קרקעיים. "מסוף 2013 איום המנהרות נמצא בראש סדר העדיפויות של צה"ל ומתקיים מאמץ מודיעיני", אמר הרמטכ"ל בכנס השנתי הרביעי לזכרו של רא"ל (במיל') אמנון ליפקין-שחק ז"ל. 



איזנקוט הוסיף: "אנו מפעילים מאמץ טכנולוגי מבצעי הנדסי. יש לנו את היכולת המתקדמת בעולם ועדיין זה אתגר גדול מאוד שנמצא בראש סדר העדיפויות. אנחנו ממקדים מאמצים מודיעיניים ויש פעילות ענפה מאוד של יוזמה ותחבולה כדי להגיע לכל הפירים התת קרקעיים מתוך הבנה שזה האיום המרכזי. אלה הדברים שאני יכול הגיד. אנחנו עושים מאמצים גדולים מאוד שרובם הגדול סמויים לעין. מי שיסתובב סביב הרצועה היום יראה הרבה מאוד כלים הנדסיים שפועלים בצורה ממוקדת עד כמה שאנחנו יכולים".