אז בניגוד לשמועות שהסתובבו פה עד לא מזמן, ראיין ריינולדס לא יגיע לארץ לפרימיירה הישראלית של "דדפול" – אבל הוא כן מודע לקיומה של ישראל ומתכוון לבוא לפה מתישהו, כדי להרגיש מקרוב את האהבה האינסופית שהעם היושב בציון חש כלפיו.



הכל התחיל כשמעריץ ישראלי של דמות הקומיקס דדפול פרסם בפייסבוק התכתבות לכאורה בינו לבין השחקן. בפוסט פנה המעריץ, תום יעקובי שמו, לריינולדס, והזמין אותו לפרימיירה של "דדפול" בישראל. לצד הפנייה פרסם יעקובי תגובה מדומה של ריינולדס: "היי, בוא נעשה את זה מעניין: תעשה צילום מסך של השיחה הזאת ותפרסם אותו בפייסבוק שלך, אם לפוסט יהיו יותר מ־15 אלף לייקים ויותר מ־1,000 תגובות – אבוא לבקר. יש לכם עד סוף החודש, בהצלחה!".



כשמכונת יחסי הציבור של הסרט נותנת למתיחה את כוחה, הפוסט נהיה ויראלי ועבר במהירות את התנאי של הכוכב, כשגרף מעל 47 אלף לייקים ו־7,000 תגובות. אך מה מסתבר? הכל היה פברוק, ויעקובי מעולם לא התכתב עם הכוכב ההוליוודי. אבל יש גם סוג של הפי אנד: השמועה הגיעה לריינולדס עצמו, שבסופו של דבר באמת פרסם תגובה: "ישראל היא במקום הראשון ברשימת המקומות שאליהם אני רוצה להגיע. אני נרגש שמישהו רוצה שאבקר עד כדי כך שהוא יצר מסר מזויף ממני שאומר שאני אבקר בארץ היפה שלכם. לצערי זה לא יקרה הפעם, אבל יום אחד, ישראל, אהיה בתוכך" (בשביל להבין את הקונטקסט של הבדיחה הגסה בסוף צריך להכיר את דמותו של דדפול).



חסר גבולות


אז מי זה בכלל הדדפול הזה, שבזכותו כולם כל כך חמים על ראיין ריינולדס? הנה קצת חומר רקע: זוכרים את הבחורצ'יק בחליפת הספנדקס האדומה שריינולדס גילם לפני שבע שנים בסרט "אקס־מן המקור: וולברין"? זה הוא. ועכשיו הוא חוזר, בסרט משלו, שעולה הערב לאקרנים, הסרט השמיני בסדרת סרטי "אקס־מן". ריינולדס מככב ב"דדפול" לצד מורנה בקרין, שמגלמת את חברתו, ומן הסתם תביא לאולמות הקולנוע לא מעט חובבי מדע בדיוני שעקבו אחריה בסדרות כמו "פיירפליי" ו"סטארגייט SG-1" ובסרט "סרניטי".



זה אולי מטעה ממבט ראשון, אבל דדפול הוא לא גיבור־על. להפך. הוא אומנם נולד בין דפי חוברות הקומיקס של מארוול קומיקס (הוא צץ לראשונה בקומיקס ב־1991), אבל הוא התחיל שם כנבל והתפתח לכדי אנטי־גיבור מוטאנט, והאלטר־אגו של וייד וילסון, סוכן כוחות מיוחדים, שחלה בסרטן סופני והשתתף בפרויקט "נשק אקס" האחראי לניסויים על מוטאנטים כמו וולברין, סייברטות' וכל החבר'ה האלה. הוא אימץ את הדמות של דדפול לאחר שעבר ניסוי שהעניק לו יכולות ריפוי מואצות, וכעת הוא רוצח שכיר מעוות ולא יציב נפשית. בסרט החדש הוא יוצא למצוא את האדם שכמעט הרס את חייו.



ראיין ריינולדס. צילום: רויטרס
ראיין ריינולדס. צילום: רויטרס



דדפול הוא דמות מארוול קומיקס משעשעת במיוחד, חמושה בלא מעט מודעות עצמית. בניגוד למרבית הדמויות בסרטים של מארוול, דדפול יודע שהוא דמות בדיונית – ידיעה שהוא מנצל לטובתו (הוא יכול לקרוא גיליונות קומיקס ישנים כדי להשיג מידע על אויביו למשל) – והוא לא פעם שובר את "הקיר הרביעי" ומדבר ישירות לצופים. יש לו פה גדול והומור שחור, ציני ומרושע, ואומרים שריינולדס תפור לתפקיד.



"מעולם לא הייתה דמות כמו דדפול, וראיין ריינולדס כאילו נולד כדי לשחק את התפקיד", אמר אגדת הקומיקס סטן לי, המשמש כמפיק ויש לו גם תפקיד קטן בסרט. "בדיוק כמו שרוברט דאוני ג'וניור נולד להיות איירון מן, אתה פשוט לא יכול לדמיין מישהו אחר מלבד ראיין כדדפול".



גם ריינולדס עצמו מרוצה. "בעולם הקומיקס, דדפול הוא איש עם יכולת להגיד בדיוק את הדבר הנכון, במונחים של התייחסות לתרבות הפופ, ברגע הגרוע ביותר האפשרי", אומר ריינולדס. "זה מה שעושה אותו למעניין בשבילי וגם הופך אותו לחסר גבולות".