שלב ההסברים: ח"כ ענת ברקו (ליכוד) שעוררה אתמול סערה במליאה לאחר לאחר שפקפקה במונח "פלסטין" משום שלדבריה אין בערבית את האות פ', פרסמה הבוקר (חמישי) פוסט בדף הפייסבוק שלה בו הסבירה את הדברים, לאחר שזכתה לביקורת.



"חברות וחברים יקרים, העובדות הן פשוטות: עובדה ראשונה - המילה 'פּלסטינה' היא חלק מהשם שנתנו בזמנו הרומאים לחבל ארץ הזה (סיריה-פּלסטינה), והיא מבוטאת בפ' דגושה. עובדה שנייה - בערבית אין פ' דגושה. עד כאן העובדות", הבהירה ברקו.

בהמשך כתבה ח"כ ברקו כי "הפלסטינים תוך כדי גיבושם הלאומי (שכל כולו נועד על מנת לשמוט את הקרקע תחת המפעל הציוני) באמצעות אימוץ השם הזה, שבכלל היה בשימוש של התנועה הציונית (לדוגמא: בנק אנגלו-פּלשתינה), החלו לבטא את לאומיותם במילה פלסטיני בפ' רפויה".

"וכמו ששאלתי בעבר: האם הייתם מעלים על דעתכם שהתנועה הלאומית היהודית הייתה נקראת ציונות, אם למשל לא הייתה בכלל בעברית האות צ'?!", שאלה ברקו.



ברקו הדגישה כי אינה מתכחשת לקיומו של העם הפלסטיני. "בניגוד אולי לאחרים בימין, אני אינני טוענת כי אין עם פלסטיני. הם יכולים לקרוא לעצמם איך שהם רוצים, ולנו יש, להבנתי, אינטרס להיפרד מהם על מנת לא להיהפך למדינה דו-לאומית. אני אומרת את הדברים הללו פעם אחר פעם מעל במת הכנסת. וכך גם אמרתי אתמול – ידנו מושטות לשלום אך לא להתאבדות. אבל את התקשורת 'האובייקטיבית' שלנו העובדות לא באמת מעניינות. לתקשורת היה הרבה יותר חשוב להוציא אותי כאיזו מישהי הזויה וקיצונית, בעוד שכל מה שאמרתי הן עובדות".


ח"כ תמר זנדברג:  "אין לך שכל?"



כזכור, אתמול במהלך הדיון במליאת הכנסת הגיבה חברת הכנסת תמר זנדברג ממרצ על דברי ח"כ ברקו ואמרה: "מה זה? שמעתם את זה?". ברקו השיבה וחזרה כמה פעמים: "אין פ', אין פ'". זנדברג ענתה בעוקצנות: "אין לך שכל?".

ח"כ ברקו ענתה היום בדף הפייסבוק שלה לח"כ זנדברג וכתבה: "ולחברת הכנסת תמר זנדברג, שאני מניחה כי אוצר המילים בערבית של שוחרת הדו-קיום המדופלמת הזו מסתכם פחות או יותר בחמש מילים ושההלוצינציות שלה גורמות לה לאובדן קשר עם המציאות סביבנו – לה כנראה יש באמת הרבה שכל ועדיין אין לה דאגות".