שדרן הרדיו רזי ברקאי נמצא בלב סערה תקשורתית, בעקבות התבטאות בה השווה את צער המשפחות השכולות שאול וגולדמן, שגופות בניהן נמצאות בידי חמאס בעזה, עם צער משפחות מחבלים שגופותיהם לא הוחזרו מישראל. במקביל פורסם שהשדר אראל סג"ל ישדר במקום ברקאי באחת משתי שעות השידור שלו.

גבי גזית שמע ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" הבהרה מכתב המדיה של "גלובס" ליאור אברבך: "השיחות מול אראל סג"ל נמשכות כבר כמה חודשים. זה לא משהו שקרה בשבוע האחרון בעקבות ההתבטאות של ברקאי. הטענות על 'שמאלניותה', לכאורה, של גלי צה"ל, זה גם משהו שאנחנו מכירים שנים ארוכות מאוד, והצורך של ירון דקל, מפקד גלי צה"ל הנוכחי, למשוך רוח ימנית לתוך התחנה לא נולד בשבוע האחרון בגלל ההתבטאות הזו. על העובדה ש'מה בוער' תקוצר לשעה בלבד נודע לברקאי מהתקשורת. זה מה שהכעיס והעליב אותו במיוחד. הוא שוחח אתמול בערב עם מנהל החדשות החדש בגל"צ, אבי ברזילי, שזו ההחלטה הראשונה שהוא קיבל, ואמר לו שהוא שוקל את המשך דרכו בתחנה".
 

חבר הכנסת ד"ר נחמן שי מ"המחנה הציוני", לשעבר מפקד גלי צה"ל, אמר לגזית: "הדברים שאמר רזי ברקאי לא מחייבים הדחה. ראיונות ובכלל עבודה עיתונאית היא צריכה להיות קצת פרובוקטיבית כדי לגרום למרואיינים להגיד דברים שהם לא התכוונו להגיד ולהביא עניין לשידור. אז הוא יכול להביע עמדות שהן לא קונצנזוסיאליות. רזי עצמו הוא אח שכול, אז לא צריך להסביר לו מה זה משפחה שכולה ובטח שאין לו עניין לפגוע במשפחות שכולות. הוא הציג עמדה מסוימת, יכול להיות שזה התנסח לו לא כל כך טוב. אם זה יצא קצת לא מעודן, אפשר להתנצל. ראיתי שמפקד גלי צה"ל שלח מכתב, שיהיה ברור. אבל על זה לא מזיזים שדר מתפקידו אחרי 20 שנה".


לא ראוי להזיז אחרי 20 שנה". ירון דקל. צילום: קובי גדעון, פלאש 90"
לא ראוי להזיז אחרי 20 שנה". ירון דקל. צילום: קובי גדעון, פלאש 90"



 
"ואם היית מקבל טלפונים מראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל, והיו אומרים לך 'זרוק את האידיוט הזה, איך הוא יכול להגיד בגלי צה"ל דברים כאלה!'", שאל גזית, וח"כ שי השיב: "לא הייתי עושה את זה, מפני שרק לפני כמה שבועות שר הביטחון הזה הפגין את עצמאות התחנה ואמר שלא מירי רגב ולא אף פוליטיקאי אחר יתערב בתחנה. גם הוא עצמו, למיטב ידיעתי והבנתי, לא מתערב בתחנה, כך אני מבין. לכן הוא לא היה פונה לירון ואומר לו תזרוק מהתחנה את רזי. יש רספקט לרזי בכל המערכת הפוליטית והציבורית".
 
"אבל הנה, ירון דקל הביא את אראל סג"ל, שיביא את המשניות ההזויות שלו לגבי המצב, כביכול כדי לאזן את רזי מימין, לא שרזי כזה שמאלני דגול", ציין גזית, ונחמן שי ענה: "אני חושב שההחלטה הזו לא טובה ולא נכונה. אני מכבד החלטות של מפקדי גלי צה"ל, גם אני קיבלתי בשעתו החלטות וביקשתי שיכבדו את העצמאות ושיקול הדעת שלי. יש מקום לאזן תמיד, אבל מגוון של דעות זה לא איזון, הרי זה לא עניין טכני, כבר עברנו את בית הספר הזה לפני 50 שנה. זה לא להביא דעה מפה ודעה מפה, זה לא עובד ככה יותר. איזון נעשה לאורך זמן. יש שדרים בגלי צה"ל שנוטים יותר לכאן או לשם, התחנה מאוזנת וזוכה לכן להערכה ציבורית גבוהה". "חזק ואמץ, רזי, אתה מוזמן לשדר אצלנו איתי", סיכם גזית.

ערך: אסף נבו