פרשת משה איבגי נמשכת: השחקן משה איבגי הודיע היום (חמישי) כי יפסיק לשחק וזאת לאחר שנשים שעבדו איתו בשנים האחרונות, האשימו כי הוא הטריד אותן מינית.



בהודעתו הדרמטית הוא אמר: "נוכח גל הפרסומים המטלטלים את חיי וגורמים למשפחתי כאב רב החלטתי לקחת פסק זמן". עוד הוא אמר: "אני שב ואומר כי לא פגעתי באף אדם גבר או אישה. ככל שאדרש להתייחס לדברים אעשה זאת במקומות המוסמכים לכך ובאופן מלא". 



כזכור, הפרשה נחשפה בשבוע שעבר, כאשר מספר נשים טענו כי השחקן המפורסם הטריד אותן מינית בניגוד לרצונן, נגע בהן או הטריד אותן מילולית. הנשים סיפרו על החוויה הקשה שעברו לכאורה, מדובר בעובדת הפקה, במנהלת הצגה, בנערת מים, בשחקניות, במלבישה ובכתבת נוער. אחת השחקניות, שהייתה אז בתחילת דרכה, דיווחה כי לפני כעשור התקבלה לשחק בסדרה לצדו של איבגי, ובאחת החזרות נישק אותה השחקן בכפייה. לדבריה, היא סירבה לו וזמן קצר לאחר מכן פוטרה מהתפקיד.



תלונה ראשונה הוגשה במשטרה


השבוע מתלוננת ראשונה החליטה להגיש תלונה מסודרת במשטרה בעקבות אירוע שחוותה לפני כשנתיים, לטענתה. בעדותה היא סיפרה, בין השאר, שהיא העבירה תלונה מסודרת וכתובה מיד לאחר האירוע להנהלת תיאטרון חיפה ולמנהלי ההפקה שבה השתתפה, אולם אלה לא טיפלו בתלונתה בצורה ההולמת את דרישות החוק למניעת הטרדה מינית.



יומיים אחרי שנחשפו התלונות נגד השחקן נחשפה אחת הנשים בשמה ובפניה. מרטין בן יעקב, מאפרת טלוויזיה, סיפרה כיצד ניסה איבגי לגרום לה לשכב איתו ואיך פוטרה לאחר שסירבה. "לפני 15 שנה עבדתי בהפקה כמאפרת עם איבגי", סיפרה בן יעקב, "הוא גרם לי לעזוב מכיוון שסירבתי לדרישות המיניות שלו". המאפרת לשעבר טענה כי איבגי ביקש ממנה לעלות איתו לחדר, ומשסירבה, פוטרה יום לאחר מכן. לדבריה, איבגי אמר לה באירוע כי הוא רוצה שתטפל בו, והוסיף: "יש לי גם קונדומים, אם מזה את חוששת". בן יעקב סיפרה כי הרגישה מושפלת לאור הבקשה הבוטה, והוסיפה: "הבנתי שאני הולכת לשלם על זה מחיר".



בתחילת השבוע איבגי נשא הודעה לתקשורת לאחר הופעתו בהצגה "שלא תתעורר הילדה" בבית ציוני אמריקה בתל אביב ואמר: "בימים האחרונים הפכו לי את החיים ושיבשו אותם מקצה לקצה. ימים לא קלים עוברים עליי ועל משפחתי, יש לי כבוד לכל אדם, לכל איש ולכל אישה. מעולם לא ניסיתי במכוון לפגוע במישהו ובמידה ויש צורך, אדבר מול הגורמים המוסמכים כדי שיהיה הליך נקי".