אחר התאבדותו של גבי שושן, הרשת הוצפה בסטטוסים על כך שהמדינה יודעת לכבד אנשים רק לאחר מותם, אבל בחייהם משפילה אותם עד עפר. במסגרת התזה עלה לפייסבוק סרטון מתוך כתבה ששודרה לפני כשש שנים ועקבה אחרי הקריירה של שושן בשנים האחרונות.

בסרטון נראה שושן מגיע לחתונה בקיסריה ומופיע עם השיר המיתולוגי "בראשית", עד שאבי הכלה עצר את הזמר באמצע בטענה שבני הזוג מעדיפים לעבור לפלייליסט שלהם. שושן נותר חסר מילים ומושפל. ליאורה איתרה את הזוג, שהספיק בינתיים להתגרש, אחרי שהביאו יחד לעולם ילד משותף.

שלום לחתן, בראשית היו שמיים?
"אני לא מוכן שתכתבי על זה כלום. זה לא עסק שלך. אפעיל את העו"ד שלי, אז כדאי לך מאוד להיזהר".

שלום לכלה והאקסית, למשמרת נתן הוא לי אותך?
"בכל דבר שקשור לגבי שושן דברי, בבקשה, עם אבא שלי. הוא היחיד שיודע את הסיפור האמיתי".

אבי הכלה, אלוהים היה רחום עם שחר?
"כמו בכל אירוע שאני מפיק, ישנה תמה מרכזית שהאירוע נסוב סביבה. בחתונה הזו התמה הייתה 'והבדידות הלכה, נשאר הצחוק'. מתנת סיום החתונה נשאה את המשפט הזה. הופק שיר החתונה ברוח התמה 'שנים רבות חיכה הגבר' על בסיס '16 מלאו לנער', ואז עלה בי הרעיון שרגע לאחר סיום השיר המעובד, יופיע גבי שושן וישיר את השיר המקורי. פניתי לשושן, שלחתי לו את דיסק השיר שהכנו ובדקתי את מוכנותו לבוא ולשיר את השיר המקורי בחתונה. הוא הסכים בשמחה".

"באותה עת יואב קוטנר הכין סדרה בערוץ 10 על כוכבי עבר וגבי ביקש שצוות צילום של ערוץ 10 יגיע לחתונה ויצלם את הופעתו. כמעריץ ומעריך, אישרתי לו - בלי לחשוב פעמיים - את הגעתם, מה שגרם לו לבקש להוסיף נגנים וציוד סאונד, כך שלא ישיר רק מתוך פלייבק של מוזיקה, מה שכמובן ייקר את עלות הופעתו. בגלל הצילומים, עלתה האפשרות שישיר יותר משיר אחד. הוכנה רשימה של ארבעה שירים. הראשון '16 מלאו לנער', השני 'בראשית', השלישי 'להשתטות לפעמים' והרביעי 'אשליות'. התניתי את המשך השירה בהסכמת החתן והכלה, וגבי הסכים לכך כמובן. הוא ידע שהם לא בסוד העניין ועלולים לקבל זאת ברגשות מעורבים, ואכן בדיעבד, הם לא הכירו אותו ואת שיריו, לצערי".

"כמו כן, הסכמנו שהוא יקבל תשלום מלא על ההופעה בלי תלות במספר השירים שישיר. החלטתי בסופו של דבר לספר לזוג הצעיר על ההופעה ולא להעמידם בפני עובדה מוגמרת. הם אכן התנגדו, אך מפאת כבודי וכבודו ועניין ערוץ 10, הסכימו. סוף דבר - הוא נכנס בכניסה מפוארת ושר את '16 מלאו לנער' למצהלות הנוער, כולל מעגל גברים רוקדים בהתלהבות, חלק מהשיר אף שרתי לצדו, וכמובן בהתלהבות היסטרית של האורחים המבוגרים. לקראת השיר השני הפעילו החתן והכלה את בקשת הווטו. הוא לא שמע והחל בשיר השני ('בראשית'), אחרי כחצי דקה חזרתי וביקשתי ממנו להפסיק את הופעתו. הוא הבין ואכן הפסיק. בהבנה, בלי כל מרמור, כי זכר את התנאי".

"אגב, הוא נשאר במתחם החתונה עם נגניו, אכל בהנאה, קיבל בשמחה 'עולים לרגל' והצטלם איתם. הוא ונגניו קיבלו את מתנת החתונה והוא התפעל ממנה מאוד. נפרדנו בשמחה ובתודה, לא הוזכרה מצדו שום אי נעימות או אי נחת. לפעמים מה שנראה על המסך הוא רק חלק מהתמונה הכוללת".

"קטע מאוד מעציב". גבי שושן בכתבה ששודרה (צילום מסך, ערוץ 10)

יואב קוטנר, אורים ותומים, סכם את הפרשה.

"אני יכול להגיד שזה היה קטע מאוד מעציב. לא היה בזה שום דבר מפוברק ומתוכנן מראש. מה שהיה יפה בגבי שושן זה שבכתבה המלאה רואים שהוא עובר הלאה וממשיך, וקם על הרגליים. מטרת הכתבה הייתה להפנות זרקור אל אמנים מבוגרים שקשה להם לקום על הרגליים".

למה החלטת להכניס את זה לעריכה?
"זה היה תיעוד אמיתי של מצב שאמנים ותיקים יותר קשה להם. הם מגיעים לחתונה, אומנם ההורים היו מהדור שאהבו אותו ורצו לתת לו את המקום שלו, אבל הדור הצעיר לא ידע מי הוא. זה היה רגע אותנטי. אם גבי לא היה מסכים לא הייתי מכניס את זה לתוכנית".