בבית הדין הצבאי הסתיים היום (חמישי) משפטו של לוחם בגדוד החרדי נצח יהודה של חטיבת כפיר. בית הדין גזר על החייל שבעה חודשי מאסר בפועל ועוד שישה חודשי מאסר על תנאי והורדה לדרגת טוראי. זאת לאחר שהחייל הורשע בשני מקרים של הכאת עצירים פלסתינים שנעצרו בגלל פעולות טרור.

האירועים התרחשו בבסיס חרמש, ובין היתר הורשע הלוחם בביצוע עבירות של התעללות בנסיבות מחמירות. שופטי בית הדין רצו להעביר מסר בעונש של הרתעה. תחילה נשפט הלוחם על ארבעה מקרים של הכאת עצירים פלשתינים אולם בסוף המשפט הוא הורשע רק בשני מקרים.

בחודש נובמבר 2015 נחשפה פרשה בה שבעה לוחמים מגדוד נצח יהודה נעצרו בחשד להכאת מחבלים. במהלך החקירה נחשף כי חוקרי מצ"ח חיפשו במכשירי הפלאפון של הלוחמים אחר "אמירות ימניות", בניסיון להפלילם ולקשור אותם להכאת המחבלים העצורים.

לאחר מכן שניים מתוך שבעת העצורים שוחררו, וכנגד חמישה מהם הוגש כתב אישום. בית הדין הצבאי קבע אז כי ארבעה מהחיילים נגדם הוגש כתב אישום יעצרו עד לתום ההליכים. נגד החייל החמישי הוגש כתב אישום שונה, בחשד להתעללות. כאמור בית הדין גזר עליו שבעה חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי והורדה לדרגת טוראי.