אוקראינה מאיימת להעמיד לדין את ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) בעקבות ביקורו בחצי האי קרים. השגרירות האוקראינית בישראל העבירה לרשויות איגרת מחאה חריפה בה נכתב כי להיכנס לקרים מבלי לקבל את אישור השלטונות האוקראינים זו עבירה מבחינת חוקי אוקראינה, ותישקל העמדה לדין. הם ביקשו להעביר מסר זה לציבור הישראלי , לפקידי הממשלה ולנבחרי הציבור.



מרגי אמור לשוב הלילה בחצות מביקורו בקרים, הנשלט על ידי רוסיה. ח"כ מרגי הוזמן לבקר ברפובליקה של קרים, כפי שנקרא האזור שהתנתק בעקבות מלחמת האזרחים מאוקראינה, על ידי הרב הראשי של הקהילה היהודית במקום, המונה כ-17,000 איש, ונפגש עם ראש הממשלה סרגי אקסנוב.

סוכנות הידיעות הרשמית של "הרפובליקה של קרים" פרסם בהבלטה הודעה על הביקור וגם תצלומים של "המשלחת הישראלית" בפגישתה עם אקסנוב והדבר עורר זעם רב באוקראינה הפועלת לחרם בינלאומי על חצי האי קרים. מדינות אירופה וארצות הברית מטילות סנקציות על חצי האי קרים ועל אזור סבסטופול שבשליטת רוסיה, לאחר משאל העם שסיפח סופית את חצי האי אליו. הפרלמנט של אוקראינה הכריז על האזור כ"כשטח אוקראיני כבוש". ממשלת אוקראינה רואה בממשלת חצי האי קרים כממשלת בובות רוסית, שהוקמה בחסות פלישת צבא רוסיה.

מהכנסת הובהר כי "לא מדובר בנסיעה מטעם הכנסת והכנסת לא הייתה קשורה לארגון הנסיעה. במקרה זה, חה"כ מרגי קבל הזמנה מרב העיר סוואסטופול ברוסיה, הרב בנימין וולף, בה צוין כי הקהילה היהודית בעיר מעוניינת להזמין את חה"כ כאורח מוסדות החינוך והקהילה היהודיים".  עוד נמסר מהכנסת כי "חברי הכנסת נוסעים לנסיעות עבודה בהזמנת גופים שונים, וועדת האתיקה, שאישרה את הנסיעה, מוודאת רק כי לא מדובר בהזמנה של גורמים עסקיים".
 
נשיא אוקראינה בנאום בכנסת: "אנחנו כמו ישראל - אי של דמוקרטיה"
 
ביקורו של ח"כ מרגי בחצי האי קרים גרם למבוכה במשרד החוץ בשל ההשלכות שעלולות להיות לכך על היחסים עם אוקראינה לאחר שהאוקראינים הביעו מורת רוח מהביקור. ממשרד החוץ נמסר כי "נסיעתו של ח"כ מרגי לא היתה על דעת משרד החוץ ולא תואמה אתו". לעומת זאת מלשכתו של מרגי נמסר כי "הנסיעה זכתה לכל ההיתרים מועדת האתיקה, תואמה מול האגף לקשרי חוץ בכנסת, מול משרד החוץ ומול השגרירות הישראלית".
 
לשכת העיתונות של קרים דיווחה על פגישה בין ראש הממשלה סרגיי אקסיונוב עם "נציגי כנסת ישראל שסייעו לשבור את החרם על קרים" שבה הודה מרגי לראש הממשלה על היחס שלה זוכה הקהילה היהודית. 
 
בשיחה עם עיתונאים מקומיים אמר ח"כ מרגי כי מצא את הקהילה היהודית במקום רגועה ובטוחה. "סיפרו לי קודם דברים אחרים לגמרי", אמר והזכיר כי גם הדיווחים על ישראל בתקשורת הבינלאומית שונים מהמציאות. אל ח"כ מרגי נלווה בפגישתו עם ראש הממשלה ראש הקהילה היהודית ארקדי צ'ירולינקוב.

ח"כ יואל רזבוזוב ('יש עתיד'), שנמצא בסוף השבוע, במוסקבה בשליחות פרלמנטארית מטעם הכנסת, לקידום שיתוף פעולה בין המדינות בנושא חקלאות, התייחס לאירוע ואמר: "אני מבין שהביקור של ח"כ מרגי נעשה בתום לב אבל הוא סיבך את מדינת ישראל בגדול. מדינת ישראל לא תצא טוב מהסיפור הזה ולא משנה מה נעשה. מרגע שפורסמה הפגישה של מרגי, אני לא מפסיק לקבל טלפונים זועמים מגורמים מדיניים ומחברי פרלמנט אוקראינים. אני מנסה להרגיע את הרוחות ולהסביר שהדבר נעשה ללא כל כוונת להזיק או לצדד בצד מסוים, אבל היה נכון לצפות מחבר כנסת מנוסה כמו ח"כ מרגי שכשהוא מוזמן למקום אותו לא מכיר אותו, להתייעץ לפני הנסיעה עם היועץ המדיני של הכנסת. אותי הזמינו לפחות 10 פעמים לאירועים מסוג זה ובכל הפעמים נמנעתי מלהגיע, כי לקחתי בחשבון את הבעיתיות של ביקור של נציג כנסת ישראל, שם".