אם אתם מחפשים אהבה, אולי כדאי שתשכחו מאתרי היכרויות למיניהם ותירשמו ללימודי הנדסה באוניברסיטת בר־אילן. מתברר שלפקולטה להנדסה יש רזומה לא רק בהנפקת מהנדסים, אלא גם ביצירת עשרות שידוכים שהסתיימו בחתונה. "התחתנו אצלנו כבר כ־30 זוגות מקרב הסטודנטים", מספרת דינה ימיני, ראש מנהל הפקולטה להנדסה באוניברסיטת בר־אילן. "הזוגות נוצרו מסטודנטים שלמדו לכל מיני תארים. יש לנו למשל דוקטורנטית שנשואה למישהו שלומד לתואר ראשון, יש לנו גם תואר שני עם תואר שלישי.
"ש גם בחורה שלמדה לתואר שני ופגשה בחור שהגיע מארצות הברית לעשות דוקטורט. הם עבדו יחד במעבדה של הרב ד"ר דרור פיקסלר, התאהבו והתחתנו. הרב המקדש היה לא אחר מאשר ד"ר פיקסלר בכבודו בעצמו. יש גם זוגות שבהם אחד מבני הזוג חילוני והאחר שומר מצוות. יש הכל מכל. אגב, אצלנו לא רק סטודנטים מתחתנים. הייתה לי אפילו מזכירה שהגיעה לכמה חודשים למלא מקום, ניגשה לספרייה לכמה דקות, ראה אותה שם סטודנט, והיום הם נשואים".
איך את מסבירה את התופעה?
והרומנטיקה לא פוגמת בלימודים?
אהבה אחרת: עוד לא יודעים איך לבלות בוולנטיינ'ס דיי? חשבנו בדיוק עליכם
עד כמה את עצמך מעודדת את השידוכים הללו?
הוא: בן 30, עובד בהייטק
התחתנו ב-2011
כך הכרנו: צופיה: "הכרנו בפקולטה להנדסה ב־2010, שנינו למדנו באותו מחזור הנדסת חשמל. אסף הציע לי לצאת איתו. זה היה תהליך, ואחרי כשמונה חודשים התארסנו".
צופיה: "שבוע אחרי שיצאנו, החלטתי שאני רוצה להיפרד ממנו. חודש לא היינו ביחד, וזה היה לא כל כך נעים להיתקל אחד בשני באוניברסיטה. אבל אחרי חודש חזרנו שוב להיות זוג".
הפלוסים:
אסף: "רואים אחד את השני כל יום, ואפשר גם ללמוד ביחד. כמו כן, אתה רואה את בת הזוג שלך בהרבה סיטואציות, מה שבעצם עוזר לך להכיר אותה טוב יותר".
הקשיים:
טיפ רומנטי:
הוא: בן 35, מהנדס חשמל
התחתנו ב־2010
כך הכרנו:
קרן: "הכרנו בשנה הראשונה של התואר הראשון ב־2004. נפגשנו במעלית של הבניין. נכנסתי למעלית, גיל היה שם, אמר לי 'את קרן שמש?', אמרתי שכן והפכנו לידידים. היינו חברים מאוד טובים, אחר כך היינו גם שנתיים שותפים לדירה, ובסוף אחרי הרבה שנים הפכנו לזוג. בשנה האחרונה של התואר התחתנו. הצגת פרויקט הגמר נפלה לנו על יום החתונה. עשינו את הפרויקט ביחד, אז גם לא יכולנו להגיע להצגתו".
גיל: "קרן מיד מצאה חן בעיני, ורציתי אותה הרבה לפני שהיא הסכימה. רדפתי אחריה כמה שנים. זה היה עניין של תזמון. בהתחלה לא נפלנו על התזמון נכון, אבל בסוף זה הסתדר".
הפלוסים:
קרן: "הבנו אחד את השני, הבנו את הלחצים של שנינו, ואפשר היה לעזור אחד לשני. זהו תואר מאוד אינטנסיבי ותובעני, והתמיכה ההדדית מאוד חשובה. כמו כן, אפשר ללמוד ביחד לאותם מבחנים. בילינו אובר־שעות ביחד, וזה היה מאוד נחמד. גם היום גיל יכול לבוא הביתה ולשתף אותי בסוגיות בעבודה שלו. אנחנו מביעים עניין זה בעבודה של זה".
הקשיים:
קרן: "לא חשתי בשום קושי, כי אצלנו הקשר היה גם מבוסס על חברות מאוד טובה של הרבה שנים".
טיפ רומנטי:
גיל: "הייתי ממליץ לזוגות של סטודנטים שלומדים יחד לנצל כל רגע שהם ביחד. לבלות ביחד וליהנות אחד מהשני, כי עם ילדים זה כבר הופך להיות יותר קשה. עם ילדים יש פחות פנאי".
הוא: בן 29, סטודנט לתואר שני בהנדסה בבר־אילן
התחתנו ב־2013
כך הכרנו:
נריה: "למדנו ביחד מהשנה הראשונה לתואר ראשון. לקחתי ממור סיכומים לצלם, התחלנו לדבר, ולאט־לאט זה נהיה יותר ויותר, עד שאחרי שנה וחצי, התחלנו במערכת זוגית. בשנה הראשונה ללימודים הייתה לי מישהי אחרת, נפרדנו, ולאט־לאט הקשר נבנה עם מור".
הפלוסים:
הקשיים:
טיפ רומנטי:
נריה: "חשוב שיהיה זמן איכות זוגי גם אחרי הלימודים. לא לסמוך רק על זה שאתם כל היום ביחד בלימודים".
מור: "חוץ מללמוד יחד, מאוד חשוב לעשות דברים כיפיים נוספים ביחד".
הוא: בן 28, מהנדס
התחתנו ב־2013
כך הכרנו:
אריאל: "הכרנו בסניף של בני עקיבא ברמת גן כשהיינו בכיתה ד'. גרנו לא רחוק אחד מהשני והיינו הולכים לפעולות יחד. שמרנו על קשר, אבל מתישהו הוא נותק. מגיל 18 עד גיל 24 לא היינו בקשר. כשנכנסתי לשנה א' לפקולטה, גיליתי שענבר כבר בשנה ד'. בפעם הראשונה שראיתי אותה אמרתי 'איזה קטע'. התקשרתי אליה אחרי כמה זמן, שאלתי אותה אם היא רוצה לצאת והיא הסכימה".
הפלוסים:
הקשיים:
טיפ רומנטי: