רוסיה תעביר "בהקדם האפשרי" לאיראן מערכת טילי קרקע אוויר S-300, כך אומרים בסוכנות הידיעות RIA, וציטטו את שר החוץ. הרפובליקה האסלאמית הראתה עניין ברכישת מערכות טילים מתקדמות אף יותר, S-400 אבל לא התבצע מו"מ עד כה בעניין, כך נאמר בדיווח.



בחודש נובמבר האחרון נודע כי איראן ורוסיה חתמו על עסקת מכירת מערכת ההגנה S-300. לפי שר ההגנה האיראני חוסיין דגאן, לאור העיכוב במסירת המערכת בעקבות הסנקציות, תקבל טהרן מערכת משודרגת: "נגיע לרוסיה בשבוע הבא כדי לחתום את העסקה ואין שום מחסום שימנע אותה", צוטט אז בסוכנות הידיעות איסנ"א. לדבריו, המערכת תסופק לצבא האיראני זמן קצר לאחר החתימה.



בישראל הביעו חשש מהעסקה והתנגדו לה משום שהדבר עלול למנוע תקיפה אווירית של מתקני הגרעין. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר באפריל: "ישראל רואה בחומרה רבה את אספקת טילי S-300 מרוסיה לאיראן, וזאת בשעה שאיראן מגבירה את התוקפנות שלה באזור וסביב כל גבולותיה של מדינת ישראל. ישראל גם רואה בחומרה רבה את העובדה שאין שום אזכור לתוקפנות הזאת בהסכם הגרעין המתגבש בין המעצמות לאיראן. אין שום התניה להפסקת התוקפנות הזאת, אם בפתיחת ההסכם או כתנאי להסרת המגבלות".