שופט בית משפט השלום לתעבורה בירושלים נאיל מהנא האריך הבוקר (שני) בשלושה ימים את מעצרו של חיים ביטון, נהג האוטובוס בקו 402 שהיה מעורב אתמול בתאונת הדרכים הקטלנית שאירעה בכביש 1, החשוד בגרימת מוות ברשלנות, התנהגות הגורמת נזק ואי שמירת רווח. הוא חשוד שחיבל גם ב"קופסה השחורה" (הטכנוגרף) של האוטובוס מיד לאחר התאונה על מנת לשבש את חקירת התאונה. ביטון הודה כי הוציא את הטכנוגרף ממקומו.
 בבית המשפט טען נציג המשטרה קצין בוחן משה כהן כי הנהג חשוד בפירוק והוסיף כי הנהג חשוד בגרימת מוות ברשלנות, אי שמירת רווח והתנהגות בלתי הולמת בדרך.
בבית המשפט טען קצין הבוחנים כי שהנהג ביטון בנסיבות שטרם הובררו סטה מהדרך ונסע כברת דרך על השוליים בצד הימני והבחין רק שניות אחדות לפני התאונה במשאית שעמדה על השוליים תקולה. הוא ניסה להימנע מהתאונה וסטה באופן חד עם הרכב שמאלה לכיוון הנתיב הימני פגע עם דופן האוטובוס הימני הקדמי בפינה האחורית-שמאלית של המשאית התקולה.

הנהג חיים ביטון במקום התאונה, אמש. צילום: אבשלום ששוני
הנהג חיים ביטון במקום התאונה, אמש. צילום: אבשלום ששוני

"כמעט כל יושבי האוטובוס בצד הימני נפצעו או נהרגו", אמר בדיון קצין הבוחנים. לדבריו, מדובר בראשיתה של חקירה שהחלה מיד לאחר התרחשותה של התאונה ולפיה נעצר כאמור החשוד וכי על המשטרה להמשיך ולחקור את האירוע כשהחשוד במעצר.
פרקליטתו של החשוד, עורכת הדין לאה גולדמן ביקשה לשחרר את מרשה לתנאי מעצר בית בטענה כי הוא ללא עבר פלילי וכי הוא משתתף בצערן של המשפחות ומאחל החלמה מהירה לפצועים, שכן התאונה הזאת מסבה גם לו צער רב וממילא רשיונו נלקח ממנו, כך שאינו יכול להסב סכנה יותר. את הדברים האלה הפריך קצין הבוחנים כהן כשציין שאותו נהג היה מעורב בתאונת דרכים נוספת בשנת 2013 באותו קטע דרך, וגם אז בנסיבות דומות, אלא שבאותה תאונה למרבה המזל אז נפצעו 18 מיושבי האוטובוס באורח קל בלבד.
השופט מהנא החליט להאריך את מעצרו של הנהג בשלושה ימים והוא מציין: "בהתאם לתיק החקירה המונח בפניי, עולה כי קיימות פעולות חקירה ופעולות נוספות שלא ניתן לבצען כשהמשיב נמצא חופשי. המדובר פה בתאונת דרכים קטלנית, אשר מקימה חזקת מסוכנות, אף מתגברת לאור התוצאה הטרגית וכאשר בעברו של המשיב תאונת דרכים שאירעה כאמור בשנת 2013 שלמרבה המזל לא נגמרה בתוצאה דומה".