האם התשובה לגל הטרור נעוצה בהקלת מתן רישיונות ירי? "אנו נמצאים חמישה חודשים בתוך גל הטרור ואין אפשרות לסכל כל פיגוע בגלל כמות המפגעים הפוטנציאליים, שאינם זקוקים למעבדות נפץ כדי לייצר פצצות אלא מספיקה להם סכין. אנו רוצים לראות יותר אזרחים מיומנים נושאים נשק ברחובות כדי לתת גיבוי לשוטרים ולכוחות מג"ב", כך אמר היום (שני) בכנסת השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, בכנס השקה של שדולה לעיצוב מדיניות נשיאת כלי יריה בישראל.

השר ארדן הדגיש עם זאת כי "יש לוודא שהאזרחים המקבלים היתרים לנשיאת כלי יריה יעברו הכשרה מיוחדת ומקיפה. ההכשרה כיום לא מספקת. האחריות הראשונית להגנת התושבים היא של המשטרה ואם רוצים להסתכל על האזרחים כמכפיל כוח, יש לבחון זאת בחכמה ע"י אימונים והכשרות מתאימות".

באותו הקשר אמר השר ארדן כי "יש מאות ואלפי מפגעים פוטנציאליים שיכולים לקבל החלטה ולצאת עם סכין, מברג, אקדח או רובה ולנסות לבצע פעולות טרור ברחבי המדינה. אין מדינה בעולם, בטח לא ישראל שיכולה לאפשר מצב שבו בכל מטר רבוע יש שוטר חמוש".

 "ישראל היא לא שוויץ" 


יו"ר השדולה, ח"כ אמיר אוחנה (ליכוד) אמר ציין בפתח השדולה: "הזמנתי לכנס השקת השדולה את כל חברי וחברות הכנסת, תומכים לצד מתנגדים כך שכל דעה תוכל להישמע. ביטחונם האישי של אזרחי ישראל נמצא תחת מתקפה. מתקפה זאת איננה החלה לפני חמישה חודשים אלא היא החלה מאז שיבתו של העם היהודי לארצו".

אוחנה הסביר כי לדעתו יש להגדיל את מספרם של נושאי הנשק: "איננו יכולים לקבל מצב שבו אזרחי מדינת ישראל מתגוננים ברחובות בעזרת מטריות ועגלות קניות. סבור אני כי יש להביא להגדלה מידתית, מאוזנת ושקולה במתן הקלות לנשיאת כלי יריה לאזרחים נעדרי עבר פלילי ו/או רפואי רלוונטי אשר משרתים במילואים, כלומר, מקבלים מהמדינה כלי נשק התקפי למשך 30 ימים בשנה. המטרה בסופו של התהליך היא לשפר את תחושת הביטחון של אזרחי ואזרחיות מדינת ישראל".

ח"כ נאוה בוקר אמרה בכנס: "ישראל היא לא שוויץ. אנחנו מתמודדים עם טרור יומיומי ולכן צריך להקל על האזרחים כדי שיוכלו להגן על עצמם. אני קוראת להפקיד נשק בידי יוצאי יחידות מובחרות בכדי שיוכלו לסייע ולנטרל את איום הטרור. הרעיון הוא שיוצא יחידה מובחרת שעבר הכשרה ומוסמך בירי יוכל לגשת לתחנת המשטרה הקרובה לביתו ולקבל אקדח בהשאלה. המצב הביטחוני מחייב אותנו לחשוב בצורה יצירתית בכדי לחזק את תחושת הביטחון בקרב אזרחי ישראל".