ריאד אל-מאלכי, שר החוץ של הרשות הפלסטינית, המבקר עם יושב ראש הרשות, אבו מאזן ביפן, אמר היום (שני) כי "אנחנו יודעים שהשלום יושג באמצעות משא ומתן ישיר. כנראה שהפלסטינים גם יודעים את זה, לכן הם אינם רוצים משא ומתן ישיר".



ההתבטאות יוצאת הדופן הזו מגיעה לאחר שמאז התפרצות גל הטרור בסתיו האחרון, טוען ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא קורא לרשות הפלסטינית להתחיל במשא ומתן ישיר וללא תנאים מוקדמים. עם זאת, נתניהו ציין מספר פעמים כי משא ומתן מול הרשות הנוכחית לא יוכל להוביל להסדר. כזכור, סבב המשא ומתן הישיר האחרון שניהלה ממשלת ישראל עם הרשות הפלסטינית התנהל בשנים 2013-2014, בהובלת ציפי לבני, שרת המשפטים בממשלת נתניהו השלישית. במהלך המשא ומתן נעשו מספר צעדים של שחרור מחבלים, אך הם התפוצצו ללא הגעה להסכמות כלשהן.



בתוך כך, בשבוע שעבר אבו מאזן התראיין ל"מעריב" על רקע גל הטרור שמתחולל בחודשים האחרונים והאצבע המאשימה שמפנים בממשלת נתניהו נגד יו"ר הרשות הפלסטינית ואנשיו, בטענה שהם מעודדים את הפיגועים על ידי הסתה. אלא שאבו מאזן הקפיד להדגיש שלמרות ההאשמות המוטחות בו, הרשות עושה הכל כדי שהמצב בשטח לא יידרדר. “ההתקוממות העממית החלה בגדה המערבית בדרכי שלום, באמצעות הפגנות, לאחר שהגיעו מים עד נפש אצל הציבור הפלסטיני", הוא אומר. “הסיבה לכך היא שממשלת ישראל אפשרה לאנשים לפגוע במסגד אל־אקצא. אנחנו לא מתנגדים שאנשים יבקרו בצורה מכובדת במקום הקדוש, אך כאשר תוקפים את המסגד ואחר כך את הכנסיות ואף דורשים מהנוצרים לעזוב את מולדתם – אז אנחנו אומרים עד כאן".