טקס הגראמי ה-58, אחד הפרסים החשובים בתעשיית המוזיקה, נערך בליל אמש (שני). טיילור סוויפט זכתה בפרסים אלבום השנה הטוב ביותר ואלבום הפופ הטוב ביותר עבור אלבומה 1989. "בתור האישה הראשונה שזוכה בפרס אלבום השנה פעמיים",  פתחה בנאומה לקבלת הפרס, "אני רוצה לומר לכל הבחורות הצעירות, שיהיו אנשים שירצו לחתור תחת הצלחתכן. אבל אם תתמקדו בעבודה תצליחו ותבינו שאלו אתן והאנשים שאוהבים אתכן שהביאו אתכן למקום שאתן נמצאות בו היום". 




אדל שגם היא הוציאה אלבום השנה, 25, אמנם לא זכתה בפרס אך תיזכר בגלל זיוף בהופעתה בטקס ובגלל פסנתר לא מכוונן. סורי מותק, לביונסה זה לא היה קורה.

אדל אומרת הלו. צילום: רויטרס



פרס הקלטת השנה הלך לסינגל "Uptown Funk", השיר של מארק רונסון בשיתוף ברונו מארס. אד שירן ניצח בשיר השנה עבור "thinking out loud", ונראה שהוא לא היה מוכן לזה: "ההורים שלי באים כל שנה וכל פעם אני מפסיד" אמר. ובכן, לא הפעם.

קנדריק לאמאר שהוביל במספר המועמדויות אליהן היה מועמד -  11 מועמדויות, מועמדות אחת פחות מהשיא שהחזיק מייקל ג'קסון ב-1984- הפסיד בקטגוריות החשובות אבל זכה באלבום הראפ הטוב ביותר עבור "To Pimp a Butterfly". כמו כן זכה בפרסים עבור הופעת הראפ, שיר הראפ, שיתוף פעולה מוזיקלי וקליפ, וגם נתן את אחת ההופעות החיות הטובות בטקס. כשהוא ממשיך את הקו הפוליטי שהתחילה ביונסה בהופעתה בסופרבול בכך שהופיע עם אזיקים לידיו כשהרקדנים שאיתו נמצאים מאחורי סורגים.


Kendrick Lamar - The Blacker the Berry/Alright (2016 Grammy Awards Performance) from TDEfam on Vimeo.


מייגן טריינור זכתה בפרס האמנית החדשה הטובה ביותר והגיבה בהתרגשות ודמעות: "אני חייבת להודות ל-L.A Reid על כך שהסתכלו עליי כאמנית ולא רק ככותבת", אמרה והוסיפה: "אני מתרגשת ממש, אני חייבת לבכות".

דה וויקנד שהיה מועמד לשבעה פרסים זכה בשניים מהם: הופעת אר אנד בי עבור השיר (Earned It  (Fifty Shades of Grey, ואלבום היפ הופ עבור Beauty Behind the Madness. מנצחים אחרים היו אלבמה שייקס (אלבום מוזיקה אלטרנטיבית, שיר הרוק הטוב ביותר, הופעת הרוק הטובה ביותר) וכריס סטייפלטון עבור אלבום קאנטרי.

דה וויקנד ובלה חדיד. זכה בשני פרסים. צילום: רויטרס


שלושה מוזיקאים שמתו בחודשים האחרונים זכו למחוות רבות. ליידי גאגא עשתה הומאז' לדיוויד בואי ושרה מחרוזת משיריו המפורסמים, חברי להקת האיגלז הצדיעו לגלן פריי, וסטיבי וונדר ופנטטוניקס שרו לזכר מוריס ווייט מלהקת Earth, Wind & Fire.

ליידי גאגא. רק חסר הברק האייקוני. צילום: רויטרס