ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי), הידוע בלשונות החדה, שוב חולל סערה לאחר שאמר היום (שלישי) כי "הפלסטינים צריכים לקבל פטיש בראש". בתגובה אמרה ח"כ עאידה תומא סלימאן כי "יתכן שח"כ יוגב קיבל פטיש בראש".



ח"כ יוגב התראיין לאתר האינטרנט "כיפה" ואמר "צריך לתת לפלסטינים מדי פעם פטיש בראש בשביל שהם יבינו מי הריבון", אך עם זאת הבהיר כי כרגע זה לא מה שצריך לעשות. לדבריו, "המצב הביטחוני הנוכחי אינו מספיק חמור לצורך יציאה למתקפה כוללת. אנחנו לא נמצאים במדיניות של הגנה, אנחנו תוקפים ואפשר לראות את זה שהצבא מגיע לבתיהם של המחבלים ומסכל פיגועים. ברור גם שנגן על עצמנו כי אנחנו לא סומכים על הנס".



דבריו עוררו את זעמה של ח"כ עאידה תומא סלימאן (חד״ש, הרשימה המשותפת) שאמרה: "כנראה שמוטי יוגב קיבל פטיש בראש והדבר השפיע על ההיגיון שלו, אם יש לו כזה. אוצר המילים שלו מסתכם בכוח, הרס, אלימות ולעלות על בית המשפט העליון בטרקטור".



"הסתה גלויה". ח"כ עאידה תומא סלימאן. צילום: יח"צ
"הסתה גלויה". ח"כ עאידה תומא סלימאן. צילום: יח"צ



לדבריה, "אמירות מסוג זה הן הסתה גלויה ומסוכנת לאלימות ולהמשך הכיבוש וכל עוד ממשלת ישראל ב'מצב תקיפה', כלשון יוגב, לא נראה שישנו אופק לפתרון. מי שמבקש לתת פטיש בראש הפלסטינים יבקש לתת פטיש בראש כל מי שיתנגד לכיבוש".



מלשכתו של ח"כ יוגב נמסר כי הציטוט המדויק של דבריו הוא: "במציאות שיש לך גל טרור, צריך לתת לפלסטינים מדי פעם פטיש בראש. הפיתרון נמצא בראש ובראשונה בחינוך ובהסתה שמצאת ברשות הפלסטינית. לכן דרוש לבצע חומת מגן חינוכית".