הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט הגיע הבוקר (רביעי) לביקור ופגישה עם תלמידי תיכון לקראת גיוס בבת ים. במסגרת הביקור, פגש הרמטכ"ל את מנהלי התיכונים בעיר ובני נוער העתידיים להתגייס לצה"ל ושוחח איתם על אופן הגיוס, משמעות השירות הצבאי וחשיבותו. בנוסף, הרמטכ"ל השיב על שאלות העוסקות במצב הביטחוני, שילוב בנות בשירות משמעותי וההתמודדות הכלכלית של חיילי צה"ל.



בין היתר נשאל הרמטכ"ל על ידי אחד התלמידים על נושא הוראות פתיחה באש בעיקר מול האתגרים של גל הטרור הנוכחי. בתשובה לשאלה אמר הרמטכ"ל כי "צה"ל לא צריך להיגרר אחר קלישאות כמו 'הקם להורגך השכם להורגו' או 'כל מי שבא עם מספרים צריך להרוג אותו'. הכלים שיש לחיילים הם מספקים ונכונים", אמר והוסיף: "לא רוצה שחייל ירוקן מחסנית על נערה עם מספריים".



לדבריו, "כיום הסכין נמצא בכל מטבח ובכל בית. הרצון של הטרור הוא לזרוע פחד ואימה בציבור, ההצלחה של הטרור היא למנוע מאזרחים לחיות בשגרה".



עוד הוסיף איזנקוט בפני התלמידים, כי בעשור האחרון צה"ל בונה את כוחו מול איומים אך מתרכז, לילה לילה, במניעת פיגועים באיו"ש ובסבבי עימותים מול חמאס ברצועת עזה. "אלה האתגרים המלווים את המדינה מיום הקמתה וילוו אותנו עוד שנים ארוכות קדימה. אתגרים אלו הם מה שמחייה צבא חזק, מבחינה מקצועית וערכית ודורש מהצעירים במדינת ישראל להתגייס ולתרום את תרומתם, תוך הבנה שזו זכות של כל אדם לממש את ההגנה על המדינה", אמר.



על החזית הצפונית אמר הרמטכ"ל כי "חיזבאללה בנה יכולת במשך שנים לירות רקטות לגוש דן לאורך זמן. את יכולותיו הוא בונה בכפרים. צה"ל מצליח לממש התרעה מול החזית הלבנונית בעשור האחרון שבו נהרגו בצפון ארבעה ישראלים. במקביל, אנו מחזקים את ממד הסייבר בהגנה ובהתקפה".



התלמידים בבת ים הפגינו אהדה כלפי הרמטכ"ל ואפילו זכו לצילומים אישיים עימו. העיר בת ים לא נבחרה סתם. בשלוש השנים האחרונות היא מובילה מודל ייחודי להכנה לצה"ל, שפותח על ידי המחלקה לנוער ומקדם גיוס לשירות משמעותי בצה"ל ויציאה לפיקוד ולקצונה. המודל, שכולל שיתופי פעולה עם לשכות הגיוס ויחידת מיט"ב, מצליח לחולל שינוי משמעותי בדפוסי הגיוס בעיר ואומץ על ידי רשויות נוספות.



"עיריית בת ים פיתחה בשנים האחרונות מודל גיוס לצה"ל שמלווה את בני הנוער מקבלת צו ראשון ועד יום הגיוס", אמר במהלך המפגש ראש עיריית בת ים יוסי בכר. "אנו בדרך לגידול בשירות משמעותי וביציאה לתפקידי פיקוד וקצונה. המודל מצליח בזכות שיתוף פעולה הדוק בין העירייה משרד החינוך וצה"ל".