כלי תקשורת בטורקיה מדווחים על פיצוץ עז שנגרם, ככל הנראה,  מפיצוץ של מכונית תופת במתחם מגורים של צבא טורקיה בבירה אנקרה, כך על פי סוכנות הידיעות רויטרס. על פי גורמים במדינה,28 בני אדם מצאו את מותם במתקפה. הטלוויזיה הטורקית דיווחה כי כוחות צבא, משטרה וחילוץ גדולים הגיעו למקום. שר הפנים הטורקי מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי מדובר במתקפה מכוונת על שיירה של הצבא הטורקי וכי 61 בני אדם נוספים נפצעו באירוע. 




ראש ממשלת טורקיה, אהמט דואווטולו, התייחס לפיצוץ במסיבת עיתונאים בבירה אנקרה, בה נשאל על ידי כתבי התקשורת הטורקית על הסיבה. דאווטולו השיב כי מדובר בפרטים ראשוניים בלבד וכי הוא מתכוון לבדוק את הנושא לעומק. נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן, אמר בהצהרה לתקשורת במדינה כי כוחות הביטחון הטורקים ילחמו במבצעי הפיגוע באנקרה. "הטרוריסטים לא יודעים גבולות של אנושיות או מוסר. נלחם בהם ובמי שעומד מאחוריהם", אמר הנשיא.



טורקיה סובלת בחודשים האחרונים מגל טרור חסר תקדים שמגיע משני מוקדים עיקריים: הראשון מתקיפות שמבצעת המחתרת הכורדית, ה-PKK, על יעדים של הצבא והמשטרה במזרח המדינה וכן מטרות שונות בערים הגדולות בטורקיה ומטרור אסלאמי של ארגון דאעש ודומיו. 


חייל בזירת הפיגוע באנקרה. צילום: רויטרס
חייל בזירת הפיגוע באנקרה. צילום: רויטרס




בחודש שעבר נהרגו שמונה תיירים גרמנים בפיגוע התאבדות שהתרחש בלב העיר הגדולה במדינה, איסטנבול. הפיגוע בוצע על ידי נאביל פאדלי, איש דאעש שנכנס לטורקיה כפליט בלי שזוהה ולא היה ברשימות של החשודים בהשתייכות לארגון הטרור.