אמה של תאיר ראדה ז"ל, שנרצחה בבית ספרה בקצרין, מספרת ב"הכל לציטוט", תוכניתו של ליאור דיין, שתשודר בשבוע הבא בערוץ 20, על חשדותיה כלפי חברותיה של בתה, על אמונתה כי רומן זדורוב, שהורשע ברצח, חף מפשע ועל הליכי החקירה.


בראיון, שנערך מוקדם יותר השבוע, שחזרה אילנה ראדה את השיחה עם מי שהיה אמון על צוות החקירה וסיפרה כי עוד באותו בוקר, טרם הכריזה המשטרה על זדורוב כחשוד העיקרי במעשה, חשדה כי המשטרה לא עושה מאמצים כנים ללכוד את הרוצח האמיתי. 

ראדה סיפרה כי אמרה לחוקר הראשי בבוקר ההכרזה על לכידת רומן זדורוב כרוצח בתה, תאיר ז"ל: "'אתה מדבר איתי עכשיו, פנים מול פנים, אתה עונה לי על כל השאלות הכי רלוונטיות ב'לא', אתה יוצא כבר בשמונה בהודעה ברורה ובטוחה לחלוטין, ואין לך שחזור ביד בכלל! אתה מדבר איתי ואין לך שחזור, כאילו, אתה הולך לנהל אותו שמה? אתה הולך להגיד לו מה לעשות ואיך לעשות בשביל שזה יתאים לסיפור שלך?', ואז למעשה אני מגיעה למסקנה שהם לא רוצים לדעת כנראה את האמת".

תאיר ראדה ז"ל. (צילום: מהאלבום הפרטי)


אמה של תאיר ז"ל התייחסה גם לחברותיה של בתה: "יש הרבה דברים בהתנהלות, גם של אותו יום, השבעה, שלא הייתי בפוקוס בכלל, מה קורה בבית, אני לא זוכרת אפילו מי בא ומי לא בא. הייתי כמו רובוט. אבל היו סימנים, שכמו הכנסתי להארד-דיסק ושמרתי, שאמרתי 'את זה אני חייבת לשמור'. קודם כל זה שאף אחד באותו יום לא שם לב לאיפה תאיר הולכת, שהיא לא חוזרת, אף אחד לא שואל ואף אחד לא מתקשר. הכנסתי להארד דיסק איך החברה הזאת, לא התקשרת באותו יום בצהריים. להארד דיסק, כשחברה אומרת לי שהיא היתה ברבע לשתיים בתוך תא השירותים ורק בדיעבד, אחר כך כשאני מגיעה למשפט אני מגלה שזה היה בין השעות האלה, הרצח, אז אני עושה אחד ועוד שתיים ואני מבינה", אמרה האם. 
ליאור דיין, שהגיב על ההאשמה כלפי חברותיה של תאיר, אמר: "אני יושב ומדבר איתך ואני לוקח בחשבון שאת אמא ויש דבר שנקרא אינסטינקט של אמהות, אבל בעצם מה שאני מבין זה שאת מפנה את האצבע לחברות". "זה לא אינסטינקט אמהי", השיבה ראדה.

ליאור דיין סיפר ל"מעריב אונליין" על הראיון: "אילנה ראדה היא מסוג האנשים שאתה פוגש ולא יכול להישאר אדיש כלפיהם. גם אחרי שנגמר הראיון, אילנה ראדה והסיפור הטרגי של בתה לא יוצאים לי מהראש. זה מסוג הראיונות שאתה מגיש בתור שירות לציבור".
 

הראיון המלא ישודר בתוכנית הראשונה של "הכל לציטוט" בהגשת ליאור דיין בערוץ 20, שלישי, 23.2 בשעה 21:00.